Ga naar inhoud
  • 0

Nagelende geluid en stotteren


Guru

Vraag

Beste mederijders,

 

vorig jaar heb ik van mijn baas een leaseauto gekregen om te rijden en was de passat een tijd stil blijven staan(+- 8 maanden). Nadat dat de passat weer werd gebruikt ging de koppakking stuk, een bekend probleem als de passat te lang blijft staan.

Nadat de koppakking was vervangen reed de auto weer als een zonnetje. Nu heb ik ongeveer een jaar of 1,5 last van nagelende geluid bij het rijden, dit had ik dus al voordat de koppakking stuk ging. Dat houdt in dat als ik gas geef een nagelende geluid hoor, je hoort dan een beetje dat de verbranding plaats vind. Als je de gas loslaat op 100 km/h dan hoor je de moter prachtig stationair draaien, dus er zal iets met de verbranding zijn lijkt mij. Ik heb verschillende dingen geprobeerd.

- Tanken bij verschillende stations (wellicht kwaliteit brandstof)

- Injectie reiniger in de brandstof gegoten en hoge toeren maken (injectie vuil/verstopt)

- Orginele brandstof en olie filter gekocht bij VW dealer en vervangen

Maar het heeft allemaal niet geholpen. Heb me laten vertellen dat dat niet erg is, gewoon doorrijden.

 

Nu heb ik sinds vandaag een probleempje erbij en dat is dat de motor bij 2000 toeren gaat haperen en stotteren. Dan zie je de toerenteller omhoog en omlaag gaan en je voelt een beetje schokken.

Nu vraag ik me af heeft de ene probleem met de andere te maken of zijn dit twee aparte gevallen.

Iemand ervaring in deze gebeurtenissen?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden