Ga naar inhoud
  • 0

AIRBAG FEHLER


brainboxnl

Vraag

in mijn passat 3b bj 2000 was ik door mijn stoel gezakt, dus die ben ik gaan vervangen door een goede stoel van het zelfde type en bouwjaar. Toen ik de oude stoel uitbouwde zag ik tot mijn verbazing dat de airbag kabel niet was aangesloten en twee poorten van de stekker waren doorverbonden. Ik ging er vanuit dat er kennelijk een storing in de oude airbag gezeten heeft. Dus de stekker vrij gemaakt en de nieuwe stoel aangesloten.

Vervolgens kreeg ik de melding AIRBAG FEHLER in de mfa display en het lampje op de klok ging aan.

Bij het uitlezen kreeg ik de melding dat de Ignition weerstand te hoog was van de linker stoel, dus kennelijk geen verbinding tussen de airbagcontrol unit en de airbag.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de nieuwe stoel hetzelfde defect heeft als de oude stoel, dus ik heb de stekker schoongespoten en de kabel gecontroleerd, echter geen storing te ontdekken. De foutcode weer verwijderd, het lampje gaat dan uit, maar bij opnieuw op contact zetten popt hij weer aan.

 

Ik vermoed nu een storing in de control unit , weet iemand waar die zit en of die redelijk makkelijk te vervangen is ?

of eventueel een andere oorzaak ??

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tja erg veel reakties tot nu toe...

als ik de stekker van de airbag loshaal en de twee draden naar de controller doorverbind dan is de storing weg.

kan ik dan concluderen dat er geen kabelbreuk is en dat de controller goed werkt??

maar wat is dan de oorzaak, de nieuwe airbag lijkt mij onwaarschijnlijk dat die dezelfde storing heeft als de oude airbag.

de bedrading in de stoel is doorgemeten.

 

wie het weet mag het zeggen

vw weet het in elk geval niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden