jimmy104 Geplaatst 9 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2012 Hallo heren, Zijn er nog kwaaltjes bij de 2.0 TDI 103KW motoren met motorkode CBA? Wat verbruikt een passat met deze motor ongeveer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 9 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2012 Das toch een CR motor? Volgens mij zijn daar geen "echte" problemen van bekend... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 giromaat Geplaatst 9 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2012 ja dat deze nog vrij duur zijn in aanschaf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Deltafly Geplaatst 8 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2012 Nog geen noemenswaardige problemen gehad met deze motor en ik zit momenteel aan 102000km. In het begin een software update van de ECU omdat hij inhield tussen 1200 en 1350 toeren. Op 88000km luchtafsluitklep onder de EGR vervangen (tandwiel gebroken en de boel zat onder de olie). Loopt voor de rest als een zonnetje met een verbruik tussen 1 op 14 a 15,5. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2012 Dat is je smoorklep/gasklep, die tandwielen gaan meer stuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Deltafly Geplaatst 8 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2012 De vraag is dan waarom. In mijn geval was er gewoon een kleine hap uit ter grootte van het metalen tandwiel dat op het aandrijfmotortje zit. Er zit een magneet op de klep as en de positie wordt gedetecteerd door een hall sensor. Mogelijk sloeg die tilt door de olie in het sensorcompartiment. Die komt binnen langs de lagerbus van de as. Die kleppen blijken geregeld defect te gaan en ze zitten in een hele reeks motoren van de VAG groep, zowel pompverstuivers als CR. Langs de dealer gaan had mij bijna 300 € gekost met montage. Ik heb ze in Duitsland besteld onder het originele VDO nummer en ben er met 121 € vanaf gekomen, verzendkosten inclusief. 45 minuten werk en de klus was geklaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 8 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2012 Wordt je niet vrolijk van, wanneer VW bij de Passat van 2009 nog steeds van deze inferieure gasklephuizen monteert, magneetje zegt me niks, wel de olielekkage langs het asje vanuit het inlaat kanaal. Hopenlijk hebben ze andere onderdelen wel verbeterd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2012 een kennis van mij met een Passat 2008 CR had em laatst ook al stuk.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passatb7 Geplaatst 9 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2012 Heb 190000 km gereden met een 2.0 tdi 110 PK bluemotion cr geen tuning o.i.d. Alleen distrubutieriem is er afgelopen maar dit kwam door een fout van de dealer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2012 190dkm al? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passatb7 Geplaatst 10 oktober, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2012 Jip, super auto. Rij ongeveer 80000 km per jaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jimmy104
Hallo heren,
Zijn er nog kwaaltjes bij de 2.0 TDI 103KW motoren met motorkode CBA?
Wat verbruikt een passat met deze motor ongeveer?
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten