Ga naar inhoud
  • 0

Problemen/verbruik 2.0 TDI 103KW motorkode CBA ?


jimmy104

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog geen noemenswaardige problemen gehad met deze motor en ik zit momenteel aan 102000km. In het begin een software update van de ECU omdat hij inhield tussen 1200 en 1350 toeren. Op 88000km luchtafsluitklep onder de EGR vervangen (tandwiel gebroken en de boel zat onder de olie). Loopt voor de rest als een zonnetje met een verbruik tussen 1 op 14 a 15,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De vraag is dan waarom. In mijn geval was er gewoon een kleine hap uit ter grootte van het metalen tandwiel dat op het aandrijfmotortje zit. Er zit een magneet op de klep as en de positie wordt gedetecteerd door een hall sensor. Mogelijk sloeg die tilt door de olie in het sensorcompartiment. Die komt binnen langs de lagerbus van de as. Die kleppen blijken geregeld defect te gaan en ze zitten in een hele reeks motoren van de VAG groep, zowel pompverstuivers als CR.

Langs de dealer gaan had mij bijna 300 € gekost met montage. Ik heb ze in Duitsland besteld onder het originele VDO nummer en ben er met 121 € vanaf gekomen, verzendkosten inclusief. 45 minuten werk en de klus was geklaard :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wordt je niet vrolijk van, wanneer VW bij de Passat van 2009 nog steeds van deze inferieure gasklephuizen monteert, magneetje zegt me niks, wel de olielekkage langs het asje vanuit het inlaat kanaal.

Hopenlijk hebben ze andere onderdelen wel verbeterd :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden