Ga naar inhoud

Xenon 8000k Knippert en gaat aan/uit


Mrachi

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na lang geknutseld te hebben, @ de garage heb ik de 8000k aangesloten.. eerste instantie scheen het goed te werken, tot op het moment dat k men auto ging starten vanaf dat moment, begonnen men xenon lampen te knipperen en aan/uit te gaan. iemand enig idee wat ik mis heb gedaan ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canbus adapters goed aangesloten? Je blaast ze erg snel op.. Dus plus/min goed? Heb je met vagcom ingesteld dat je xenon hebt en daardoor de spanning ed verhoogd?

 

Het kan ook zijn dat t niet werkt op jouw passat... Heel lullig maar een 3c is niet een vrouw, die slikt niet alles...

 

Stuur Dreke of Guyke anders een pb... Die hebben erg veel verstand van de 3c...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Can bus adapter dienen om de foutmelding te omzeilen. Dus let op wat je koopt, de meeste goedkope setje werken niet in de 3C (zelfs de dure pilot sets hebben soms problemen, hé Fopperr)

Ook zoals je in een ander topic vroeg om de mistlichten te vervangen naar led lichten, ook hier is het niet zomaar een 1 of andere lampje of vervanger erin prullen.

Xenon optie instellen in VAG-com dien om de spanning naar de lampen wat op te krikken.

Ik heb er 6000K in zitten maar wil eigenlijk overgaan naar 5000K omdat ik de huidige wat te blauw vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja plus en min moet je niet omdraaien dan knallen je can-bus adapters (en die kunnen best behoorlijke knal geven) Ook moet je na monteren instellen dat je je xenon hebt en dus de start spanning hoger is als met halogeen.

 

Canbus adapter is iets anders dan het standaard kastje(ballast) van je xenon set...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit een bericht

 

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie, over can-bus adapter gesproken, kan ik dat ook zien als een warning canceler ? zou het daar aan kunnen liggen waardoor het systeem de lampen uitschakelt ?..

morgen ga ik de 6000k set in laten bouwen.. moet ik hierna nog de xenon in laten lezen ?

 

Mvg

 

Hey,

 

Is inderdaad een warning canceler, deze zorgt ervoor dat de BC geen defecte lamp ziet. Indien de Warning canceler niet correct is aangesloten ziet de BC alsnog een defecte lamp en gaat hij de spanning naar de desbetreffende lamp uitschakelen.

Ikzelf heb er de pilot pro set 6000K in met can-adapters en werkt bij mij zonder VAG-com aanpassingen. Maar er zijn meerdere op het forum waarbij het niet werkt zonder aanpassing.

Ook zijn er bij die het met een relais sturing moeten oplossen omdat ze het anders niet werkende krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

peter kan het dat ge mij om 5000 k lampkes gevraagd hebt , weet da nie meer zeker , :?

abdullah welk merk van xenon hebt ge gemonteerd en wat was de prijs van die set dan kunnen we dadelijk zeggen waar het probleem zit

en pas op want veel xenon sets maken de electronica stuk van de 3c passat , ruitenwisser motoren modules heb al veel weten stuk gaan met de goedkope xenon sets

Link naar reactie
Delen op andere sites

peter kan het dat ge mij om 5000 k lampkes gevraagd hebt , weet da nie meer zeker , :?

abdullah welk merk van xenon hebt ge gemonteerd en wat was de prijs van die set dan kunnen we dadelijk zeggen waar het probleem zit

en pas op want veel xenon sets maken de electronica stuk van de 3c passat , ruitenwisser motoren modules heb al veel weten stuk gaan met de goedkope xenon sets

Ach Guy, ik ken nog iemand, maar daar gaat t niet om! Kan het niet vaak genoeg zeggen dat het geweldig is dat mensen zoals jij en Dreke, vDub, Jaap (en nog vele anderen) zo ontzettend veel mensen hier op dit forum (en volgens mij op veel andere fora) helpen... dan wordt een verkeerde kleur lamp je echt wel vergeten hoor!!

 

maar idd, kijk uit met pruttel! Kost je uiteindelijk meer dan dat je ineens een goede set besteld had!

Link naar reactie
Delen op andere sites

peter kan het dat ge mij om 5000 k lampkes gevraagd hebt , weet da nie meer zeker , :?

 

Jep dat was ik, wou de prijs weten van enkel de lampen maar dan 5000K ipv 6000K. Indien dit niet veel scheelt met de prijs van een volledige set dan koop ik wel een volledige set dan.

 

iemand enig idee waarom mijn ledlampjes in stadslichten uitvallen na circa 5 seconden ?

 

Ook hier zit can-controle op, net zoals bij de dimlichten en de mistlichten en wanneer de BC geen of een te weinig verbuik ziet gaat deze de spanning weghalen van de desbetreffende lamp. Ook bij de kenteken verlichting is dat het geval !

Enkel ga je dit fenomeen maar pas hebben als je beide lampjes gaat vervangen, als je er maar 1tje vervangt naar led dan gaat het blijven branden (ziet nog het verbruik van het andere lampje)

hyperdcolor.de heeft goeie plug and play can-bus leds (wel de functie "mit check" aanklikken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden