Ga naar inhoud
  • 0

Dag / nacht sensor


justd

Vraag

Goedemiddag op deze sneeuwerige middag :)

 

Ik heb me helemaal suf gezocht en dacht het ooit ergens gezien te hebben, maar bestaat er een module die je in een passat 3bg in kan bouwen die het licht automatisch aanzet als het donker wordt of zodra je een tunnel in rijdt ofzo?

 

Weet iemand dit toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Thanks all voor de reacties. Dat ding op tradevision ziet er goed uit, maar zoek eigenlijk iets wat ik op mijn huidige schakelaar kan verbinden. Ik wil een nieuwe schakelaar kopen met een auto stand. Wellicht dat ik die van tradevision om kan bouwen dat ie op mijn huidige schakelaar komt.... Eens even zien :)

 

Die CH/LH had ik idd al gevonden, was me alleen niet helemaal duidelijk of daar ook een lichtsensor inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat jij wil kan wel maar daarvoor moet je aardig wat ingrepen doen om het werkend te krijgen. De schakelaars met "auto" stand zijn voor canbus gestuurde verlichting. De verlichting in 3b(g) werkt nog op de oude manier.

De meeste aftermarket produckten zijn vrij eenvoudig aan te sluiten op je huidige lichtschakelaar. Op je lichtschakelaar zit een "TFL" aansluiting daar staat geschakelde + op als de auto op contact staat. deze zou je dan kunnen gebruiken om de lichtsensor op aan te sluiten. En dan werk de lichtsensor alleen als je de schakelaar op "0" hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en als ge nu eens een bestaande modulle uit ne 3c knijpt en die monteerd op de canbus schakelaar van de 3bg zou da nie werken en de lichtsensor van ne 3c

ik voel ne nieuwe mod aankomen :mrgreen:

 

Ik heb de CC schakelaar er inzitten met werkende "autolicht" functie, al een paar jaar :mrgreen:

 

Als je dat hier kunt posten, misschien schema, dan maak je zoveel mensen, onder andere mij, blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een vraagje. misschien dat iemand hier mij erbij kan helpen. Ik heb die CH/LH module gekocht zoals hierboven gepost. Maar de handleiding om die aan te sluiten die erbij zit is erg summier. Heeft iemand ervaringen en tips met het aansluiten van zo'n ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is pas nog een heeeeeeeeeeeeeel topic over geweest

in dat topic hebben we zelfs een nieuw schema gemaakt met foto's hoe je de modulle moet aansluiten en zelfs op welke draden je die moet aansluiten , even de zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is pas nog een heeeeeeeeeeeeeel topic over geweest

in dat topic hebben we zelfs een nieuw schema gemaakt met foto's hoe je de modulle moet aansluiten en zelfs op welke draden je die moet aansluiten , even de zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen

 

Kon hem nog niet vinden... als iemand het linkje daarvoor heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de verschillende topics doorgenomen, en het is me allemaal niet echt duidelijker geworden met al die relais enzo.... Maar goed, ik kijk wel ff of iemand mij hierbij kan helpen.

 

Wat ik me alleen wel afvraag: Werkt deze CH/LH module ook, als je je lichtschakelaar op aan laat staan? M.a.w: Kan je de lichtschakelaar altijd op aan laten staan?

 

In dat geval hoef ik namelijk niet die automatische lichtschakeling te hebben :)

 

En mocht iemand mij nog wat verduidelijking kunnen geven of het aansluiten hiervan, graag! Ik zie veel verschillende manieren en schema's + het wel en niet gebruiken van relais. Ik heb xenon verlichting in zowel dim als grootlicht.

 

Groet

Justin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden