Ga naar inhoud

Import auto kopen?


Error323

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na 3 jaar met plezier gereden te hebben in een 1.8T 3BG, heb ik nu een jaar, en 45.000 km in een bmw 3-serie gereden. Rijdt als een trein, probleemloos, maar ook klein, vergeleken met de passat.

 

Dus nu toch weer terug op het oude nest. :D

 

Eens aan het kijken, surfen en vergelijken.

 

Kom een mooie passat tegen.

 

Maar: import.

 

Althans, auto is van 2008, in 2010 geimporteerd en staat nu bij een autobedrijf, voor een scherpe prijs. Een highline, met een kleine 70k km's.

 

Maar: import.

 

Is zo'n wagen slim om te kopen?

 

Ik ga er vanuit dat de km-stand klopt, en dat het geen schadewagen is. Alleen: die restwaarde he...

Als ik hem over 2 jaar inruil (ik rij 60k per jaar), hoeveel last heb ik dan van het feit dat het import is...

 

Alvast bedankt voor een antwoord!

 

Grtz,

Error323

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee... zou er ook geen problemen mee hebben met import... duitsland wordt zowieso veel strenger gecontroleerd op km standen ed dan in nederland.

 

inruil.. maakt volgens mij niet uit.. als je inruilt wordt je toch gepakt wat voor auto je dan ook hebt.

Valt de 3 zo tegen met de ruimte dan, dat je daarvoor al weer wilt omsteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee... zou er ook geen problemen mee hebben met import... duitsland wordt zowieso veel strenger gecontroleerd op km standen ed dan in nederland.

 

inruil.. maakt volgens mij niet uit.. als je inruilt wordt je toch gepakt wat voor auto je dan ook hebt.

Valt de 3 zo tegen met de ruimte dan, dat je daarvoor al weer wilt omsteken?

 

NL kent NAP, Duitsland niet, rommelen is dus in D eenvoudiger als in NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen om hem bij de dealer in Duitsland te kopen, daar waar hij ook vanaf aanschaf in onderhoud is geweest en heb daar een goed gevoel van over gehouden. Ben goed geholpen en begeleid.

 

Scheelde ook nog een redelijk bedrag aan euro's en toch een bepaalde zekerheid

Het is eigenlijk gewoon wat je gevoel je nageeft en hoe speciaal je je auto wil hebben bij aanschaf qua uitvoering etc.

Duitse auto willen toch wel eens wat luxer zijn uitgevoerd.

 

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee... zou er ook geen problemen mee hebben met import... duitsland wordt zowieso veel strenger gecontroleerd op km standen ed dan in nederland.

 

inruil.. maakt volgens mij niet uit.. als je inruilt wordt je toch gepakt wat voor auto je dan ook hebt.

Valt de 3 zo tegen met de ruimte dan, dat je daarvoor al weer wilt omsteken?

 

NL kent NAP, Duitsland niet, rommelen is dus in D eenvoudiger als in NL

 

 

 

Nap is zo lek als een mandje.

 

Duitsland registreerd veel strenger, bij verzekering, belasting en bij garages en apk keuringen.

Dat is zowel instantie als rijder verplicht om te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt de 3 zo tegen met de ruimte dan, dat je daarvoor al weer wilt omsteken?

 

Ja, die valt toch meer tegen dan ik dacht. Hij is iets ruimer achterin dan een Audi A4, maar met een Passat scheelt het veel meer. Qua wielbasis redelijk gelijk, maar de bmw heeft de voorwielen veel meer vooraan zitten.

Maar met name de kofferbak is te klein. Daar past vele malen minder in.

 

Ik zal wat toelichten:

 

Ik rij nu in bmw e91. Dat is in dit geval een 318d touring. Fijne wagen, stuurt en rijdt als een dolle. Afwerking is top. Alleen: die kruipt nu naar de twee ton, dus wellicht is/was het verstandig die in te ruilen vóór het zover is.

 

Dus maar eens surfen. Vandaag een potentiele vervangingskandidaat. Een Passat uit 2008. Zwart, highline uitvoering (o.a. Leer/alcantara interieur), 140pk etc. 65000 km. Zag er goed uit.

 

Na wat onderzoek bleek het een import wagen te zijn, in 2010 naar NL gehaald, en nu weer ingeruild bij deze zaak.

 

Stukje rijden dan toch maar?

 

Nu is mijn vrouw geen fan van mijn wagen. Niet haar merk, te klein, niet mooi. Maar ook zij geeft toe: top kwaliteit materialen en rijdt perfect. VW is meer haar ding.

 

De passat viel ons beiden toch wat tegen. Qua ruimte is er geen twijfel: de vw is enorm ruim en ruimtelijk. Maar de materialen waren toch beduidend minder. Hard plastic, kraakjes, en cockpitspray heb ik altijd al een hekel aan gehad, dus dat gladde, olieachtige van het leer en stuur is het ook niet helemaal.

Dan het rijden: comfortabel, maar het deint toch wat meer. Niet de wegligging van de wagen uit München. Die is stukken beter. Motor is goed, maar meer aanwezig. Koppelverloop ook niet zo mooi recht als de bmw.

 

Komt bij dat de wagen niet alleen import is, maar dat het ook nog eens geen highline is, maar een comfortline, met highline interieur. Toen ik de verkoper hierop wees, bleef deze stug volhouden dat dat ook zo op de website staat. Ik had de iphone niet bij de hand, maar had hem graag met het tegendeel geconfronteerd.

 

Vervolgens kreeg ik een bijzonder zwak inruilbod van hem. Lager dan elders. Een duidelijk signaal dat hij mijn wagen eigenlijk niet wil.

 

Kortom: déze Passat wordt het zeker niet.

 

En die Beemer? Die is zo gek nog niet... ;)

 

Gr,

Mark

(die met Freude am Fahren weer terug naar huis reed...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mijn volgende auto mag toch echt een BMW zijn... ook en 3-serie. Heb geen grote auto perse meer nodig. Afwerking is idd beter/luxer, de 318d is zuiniger dan de 2.0tdi/1.9tdi, stiller.... alleen kleiner. onderhoud zal ook iets hoger zijn van een BMW en je krijgt sneller een middelvinger... naja, k rij met een Duits kenteken rond... die middelvinger went snel hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden