Ga naar inhoud
  • 0

Vraag over Can-Bus 3BG


DuMaNLiYoL

Vraag

Beste leden,

 

Ik heb een Passat 3BG van 2005. Nu is mijn vraag, heb ik een Canbus systeem? Ik wil namelijk een alarm kopen, maar wel mijn originele sleutels gebruiken. Dus geen extra afstandsbediening. Welke raden jullie mij dan aan?

 

Ik dacht meer aan een GT 909 (http://www.gtalarm.it/jsp-gt2005/eng/pr ... dice=gt909)

 

Ik hoor graag van jullie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan heb je ook bijna voor 90% zeker niet een aangesloten comfort canbus systeem.

Er zijn enkele wagens waar je een quadlock stekker tegen kom ipv ISO. quadlock stekker heeft canbus signaaldraden.

Meende dat het de wagens zijn waar origineel een Radio/CD Delta in zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan heb je ook bijna voor 90% zeker niet een aangesloten comfort canbus systeem.

Er zijn enkele wagens waar je een quadlock stekker tegen kom ipv ISO. quadlock stekker heeft canbus signaaldraden.

Meende dat het de wagens zijn waar origineel een Radio/CD Delta in zat.

 

Werkt GT Alarm 909 dan wel op mijn Passat? (http://www.gtalarm.it/jsp-gt2005/eng/pr ... dice=gt909)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah jusuf zo een radio had ik net nodig , waar woonde je :mrgreen:

wacht nog even met dat alarm :mrgreen:

nee zonder gekken , de 3bg heeft ook canbus maar niet zo uitgebreid als een 3c , ik dacht de motor onder canbus en dan heb je het gelijk gehad

heeft niemand hier een schema van ( electrish 3bg 2005)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ah jusuf zo een radio had ik net nodig , waar woonde je :mrgreen:

wacht nog even met dat alarm :mrgreen:

nee zonder gekken , de 3bg heeft ook canbus maar niet zo uitgebreid als een 3c , ik dacht de motor onder canbus en dan heb je het gelijk gehad

heeft niemand hier een schema van ( electrish 3bg 2005)

 

Hahaha, zijn ze de VDO navigatie's nog zo veel waard dan? Mja mijn auto is nog in stalling, maar wou al een alarm gaan kopen en later in laten bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tellerunit geeft comfort canbus af op pin 8 en 9. Zo heb ik mijn stuurbediening werkend gekregen met mijn kloon

 

Ken je een alarm wat zal werken op mijn passat met mijn huidige klapsleutel? Ik had liefst GT 909, vanwege mijn vorige auto Seat Leon 1M. Daar had ik ook een GT alarm, gaf een leuk Mercedes geluid bij het in- en uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op je passat is een Canbus alarm heel makelijk aan te sluiten.

zo ff uit t hoofd hoef je maar 5/6 draden aan te sluiten

Canbus signaal wat je moet hebben bestaat uit Can hoog en Can laag. Maar bij de meeste alarm systemen zit vaak wel een inbouw beschrijving voor het gewenste type auto.

 

Maar als dat alarm ook in je leon 1m zat gaat dat ook werken in je passat.

 

En wat voor een radio er in je auto zit maakt niets uit voor dit soort alarmsystemen, behalve dat sommige radio's ook het alarm kunnen af laten gaan als deze worden losgekoppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op je passat is een Canbus alarm heel makelijk aan te sluiten.

zo ff uit t hoofd hoef je maar 5/6 draden aan te sluiten

Canbus signaal wat je moet hebben bestaat uit Can hoog en Can laag. Maar bij de meeste alarm systemen zit vaak wel een inbouw beschrijving voor het gewenste type auto.

 

Maar als dat alarm ook in je leon 1m zat gaat dat ook werken in je passat.

 

En wat voor een radio er in je auto zit maakt niets uit voor dit soort alarmsystemen, behalve dat sommige radio's ook het alarm kunnen af laten gaan als deze worden losgekoppelt.

 

Welke merk alarm gebruiken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 3BG heeft een komfort canbus welk meende ergens gelezen te hebben dat het 1.6 was net als de eerste T5 modellen.

1.6, 2.0 zegt mij niks, weet wel wat met elkaar werkt en wat niet, heb zelf ooit een Golf5 can-bussysteem in een Golf4 (=passat3bg) gebouwd. Waarom wil je het weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De navi die ik in mijn wagen heb geeft bij een 3C radio door op het FIS in mijn wagen niet, maar er zijn converters die 2.0 omzetten naar 1.6 zodat de informatie wel overgedragen wordt.

Een radio Delta6 bijv. is een canbus radio en die geeft via de canbus signalen wel zender info weer op het grote FIS

Als ik zeker weet dat het 1.6 is kan ik de gok wagen om een zo'n conferter aan te schaffen zodat ik de info ook op mijn FIS heb.

De radio schakelt nu al wel aan / uit en stuurbediening werkt ook allemaal via canbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat eens geprobeerd met `een` adapter, daar werkte het niet. Dat was een RNS510 in een T5, dat is hetzelfde principe aangezien T5 zelfde protocol heeft als de 3BG qua weergave display via komfort CAN. Misschien had ik wel de verkeerde adapter dat kan natuurlijk.

Weet ook dat bv Kufatec aangeeft dat hun universele can-adapter niet werkt voor deze toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden