bart1.8t Geplaatst 28 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2011 dag mensen heb een probleempje met men passie .bij het optrekken schokt hij licht tussen de 1800 en 3500 rpm .weet niet echt waar ik het zoeken moet denk aan en vachium lek en vag com geeft geen fout codes wie heeft en idee mvg bart Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 28 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2011 Hoeft geen vacuumlek te zijn? Ik lees dat je ook een Automaat hebt, zou ook daar aan kunnen liggen, wanneer is de bakolie voor het laatst ververst? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2011 welke brandstof tank je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 28 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2011 Denk de euro 95, 98 is wel wat duurder maar loopt ie wel beter op, ik merk dat ook wel met de V6 , op 98 loopt ie wel lekkerder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 de bak olie is 3maanden geleden ververst + filter en ik tank bp 98 daar loopt hij lekker fel op .het is wel zo waneer de auto koud is heeft hij er minder of geen last van maar als hij een maal warm is dan stoekt hij licht . ps bak geeft ook geen fout codes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Misschien eens checken op bobines oid.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 30 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 daar zitten ook al de nieuwe types op bij de dealer geweest daar voor . matthijs dan geeft hij toch motor storing aan ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 Luchtmassameter!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 Ik weet niet of je met de automaat een rijdende log kunt maken, 3de versnelling op een vlakke rechte weg vanaf 2k tot minimaal 6k toeren volgas en dan block 002 en 115 loggen. Voorafgaand aan de log block 115 veld 4 uitlezen met alleen sleutel op contact, dus geen draaiende motor. Deze waarde is ongeveer de atmospherische druk op dat moment, is van belang om de absolute druk te bepalen van de rijdende logging. Kun je ook de fuels trim posten, dat is block 032, deze waardes niet rijdend/draaiend uitlezen maar alleen met sleutel op contact, het gaat om de eerste 2 velden van block 032. Indien je net codes hebt gewist staan beide op 0 (reset). De LMM moet de volgende waardes geven bij stationair: 760-960 toeren = 1.8-4.0 g/s, 2520 toeren = 7.5-12 g/s, dit kun je wederom meten met vag-com block 002. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 Kun je ook de fuels trim posten, dat is block 032, deze waardes niet rijdend/draaiend uitlezen maar alleen met sleutel op contact, het gaat om de eerste 2 velden van block 032. Indien je net codes hebt gewist staan beide op 0 (reset). . En dan moet je dus eerst weer even een eindje met de auto rijden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 Ja klopt, na 10-15 kilometer zijn de trims weer gesetteled, deze waardes geven icm de log + LMM check wel aan of er iets aan de hand is. PS bij 6k toeren bij een handbak is de snelheid zo'n 140km/u dus wel even opletten daarmee, je kunt het beste dit met z'n tweeen doen waarbij de passagier de log start en stopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 30 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 arjen en matthijs ga het morgen gelijk proberen en log te maken zo als arjen het uitlegde . nog nooit gedaan maar moet lukken oja de luchtmassa meter is 2 maand geleden vervangen .heb nu al zin in morgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 @DM Als ie een Tiptronic heeft , dan gewoon op manueel zetten , kan je gewoon in de zelfde versnelling doortekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 Dat klopt, alleen wel even met beleid TOT de kickdown.. anders schakelt ie alsnog terug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 31 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 het is een tt5 bak ja en als je in de 3de versnelling een log wil maken dan rij je met 6k rond de 170 wel hard hoor .ps heb nog geen log gemaakt maar wel veel met de tiptronic gereden en dan is het schokken een stuk minder is dat teverklaren of licht het aan mij . zou het aan de bak kunnen liggen of de koppelomvormer hoop het niet !!!!!!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 170? in de 3e? Dat lijkt me toch niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 31 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 Zit er genoeg olie in de bak? Ik las dat de bakolie pas is ververst , hoeveel liter staat er op de factuur? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 1 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2012 sorry matthijs zat verkeert dat was in zijn vierde verzet . en toen de bak ververst is heeft de monteur gezegt dat er genoeg olie in zit dus dat moet maar op goed vertrouwen ps het was en monteur zonder bon .maar kan dat licht schokken echt uit de bak komen of van de koppel omvormer heb geen idee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 1 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2012 Wat is genoeg olie? Jammer dat je niet weet hoeveel? Er moet als het ververst wordt 6,3 liter in. Totaal incl koppelomvormer 9 liter ongeveer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 2 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2012 beste hans is het goed te doen de bak olie en de koppel omvormer te verversen ik heb het nog nooit gedaan of zijn er leden die graag mee willen helpen . ga ook nog proberen een log te maken en hier te posten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2012 koppelomvormer verversen gaat alleen als je de bak eraf haalt of het systeem spoelt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 2 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2012 beste hans is het goed te doen de bak olie en de koppel omvormer te verversen ik heb het nog nooit gedaan of zijn er leden die graag mee willen helpen . ga ook nog proberen een log te maken en hier te posten Beste, Als je weet waar je mee bezig bent is het wel te doen Hier de nodige info. viewtopic.php?f=163&t=40865 Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 3 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2012 dat is waar hans dan is mijn vraag of je een keer zin en tijd hebt om te helpen of dat ik de bak een keer beter kan spoelen ?? want het is raar dat de bak met de tiptronic stand er eigelijk geen last van schokken heeft en in de d stand wel . het is net of hij zijn vermogen niet kwijt kan zo voelt het en gister geprobeerd een log te maken niet gelukt mischien zijn er zondag bij de Subdubbers meer mensen die daar meer verstand van hebben en of willen helpen met de bak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2012 Ik ga morgen iig 1 VAG 1924 tool klaarmaken, een 2e als ik alle onderdelen kan krijgen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 3 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2012 Beste Bart, Als ik de rumte en een brug had dan had ik graag wel willen doen Temeer omdat die van mij ook wel weer aan een beurt toe is Ook heb je VagCom nodig om de temperatuur af te lezen, olie moet ongeveer 30 graden zijn Groet Hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bart1.8t Geplaatst 4 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2012 beste matthijs wat is een 1924 tool heb geen idee en hans heb geen brug maar wel vcds maar zal kijken voor iemand hie in de beurt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
bart1.8t
dag mensen heb een probleempje met men passie .bij het optrekken schokt hij licht tussen de 1800 en 3500 rpm .weet niet echt waar ik het zoeken moet denk aan en vachium lek en vag com geeft geen fout codes wie heeft en idee mvg bart
Link naar reactie
Delen op andere sites
33 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten