Ga naar inhoud
  • 0

licht schokken 1.8t tussen 1800 3500 rpm


bart1.8t

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of je met de automaat een rijdende log kunt maken, 3de versnelling op een vlakke rechte weg vanaf 2k tot minimaal 6k toeren volgas en dan block 002 en 115 loggen. Voorafgaand aan de log block 115 veld 4 uitlezen met alleen sleutel op contact, dus geen draaiende motor. Deze waarde is ongeveer de atmospherische druk op dat moment, is van belang om de absolute druk te bepalen van de rijdende logging.

 

Kun je ook de fuels trim posten, dat is block 032, deze waardes niet rijdend/draaiend uitlezen maar alleen met sleutel op contact, het gaat om de eerste 2 velden van block 032. Indien je net codes hebt gewist staan beide op 0 (reset).

 

De LMM moet de volgende waardes geven bij stationair: 760-960 toeren = 1.8-4.0 g/s, 2520 toeren = 7.5-12 g/s, dit kun je wederom meten met vag-com block 002.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je ook de fuels trim posten, dat is block 032, deze waardes niet rijdend/draaiend uitlezen maar alleen met sleutel op contact, het gaat om de eerste 2 velden van block 032. Indien je net codes hebt gewist staan beide op 0 (reset).

 

.

En dan moet je dus eerst weer even een eindje met de auto rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt, na 10-15 kilometer zijn de trims weer gesetteled, deze waardes geven icm de log + LMM check wel aan of er iets aan de hand is.

 

PS bij 6k toeren bij een handbak is de snelheid zo'n 140km/u dus wel even opletten daarmee, je kunt het beste dit met z'n tweeen doen waarbij de passagier de log start en stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is een tt5 bak ja en als je in de 3de versnelling een log wil maken dan rij je met 6k rond de 170 wel hard hoor .ps heb nog geen log gemaakt maar wel veel met de tiptronic gereden en dan is het schokken een stuk minder is dat teverklaren of licht het aan mij . zou het aan de bak kunnen liggen of de koppelomvormer :shock::shock: hoop het niet !!!!!!!!! :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry matthijs zat verkeert dat was in zijn vierde verzet . en toen de bak ververst is heeft de monteur gezegt dat er genoeg olie in zit dus dat moet maar op goed vertrouwen :embarassed: ps het was en monteur zonder bon .maar kan dat licht schokken echt uit de bak komen of van de koppel omvormer heb geen idee :roll::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
beste hans is het goed te doen de bak olie en de koppel omvormer te verversen ik heb het nog nooit gedaan of zijn er leden die graag mee willen helpen . ga ook nog proberen een log te maken en hier te posten :D

 

 

Beste,

 

Als je weet waar je mee bezig bent is het wel te doen :D

 

Hier de nodige info.

viewtopic.php?f=163&t=40865

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is waar hans :D:D dan is mijn vraag of je een keer zin en tijd hebt om te helpen of dat ik de bak een keer beter kan spoelen ?? want het is raar dat de bak met de tiptronic stand er eigelijk geen last van schokken heeft en in de d stand wel . het is net of hij zijn vermogen niet kwijt kan zo voelt het :shock: en gister geprobeerd een log te maken niet gelukt :evil::evil: mischien zijn er zondag bij de Subdubbers meer mensen die daar meer verstand van hebben en of willen helpen met de bak :roll::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden