Ga naar inhoud
  • 0

How To Do AM/FM Antenneversterker 22db.


Fai

Vraag

How To Do AM/FM Antenneversterker 22db.

 

Mensen die problemen hebben met het fm signaal van de radio. :angry:

Denk je alles al geprobeerd te hebben en dan heb je nog slechte ontvangst,,,, :angry: hier is de oplossing!

Plaats een versterker!!

Je hoeft geen nieuwe antennevoet of antenne kabel en/of nieuwe spriet te plaatsen.

Je hoeft enkelt een AM/FM Antenneversterker te plaatsen

Versterking 22 dB

Frequentie 10 … 150 MHz

Afmetingen 86 × 36 × 24 mm

 

Deze antenneversterker geeft u 22dB versterking daar waar u ze nodig heeft.

Gelijkspanningsvoeding rechtstreeks of via de coax-kabel (50-75ohm impedantie).

Metalen behuizing inbegrepen.

 

Specificaties:

 

* Voeding : 12V tot 15V / 3mA

* In- en uitgangsimpedantie : 50 - 75ohm

* Frequentiebereik : 10MHz tot 150MHz

* Aanbevolen transformator : 1120007M

 

ik heb al 3 auto`s gedaan incl. mijn passat v6

mijn auto heb niet zo slechte ontvangst maar ik heb zo Antenneversterker geplaatst en wat denk je :?::?::?:

nu heb ik nog meer radio zenders erbij en geen singaal verlies echt waar :mrgreen: .

ik heb paar foto`s voor jullie gemaakt How To Do :arrow:

 

1 achter je radio zit je FM kabel die moet je door knippen zie foto die moet je vast solderen op de plaatje.

2 koop zo extra FM kabeltje voor de uit einden met je juiste aansluiting voor je radio wat je nu heb zie foto van mijn radio die is met een piekje.

3 1m geel 1mm en 1m zwart draad 1mm voor de stroom zwart - is aarde en Geel 12v+ voor geschakeld draad

die kan je van de kabel boom van de oem radio pakken die in je auto zit niet van je radio zelf.

4 in bouw tijd +- 30 a 60min licht er aan hoe je handig bent :angel:

5 De prijs zo Bouwpakketten & modules / Velleman kits / VELLEMAN K2622 - AM-FM ANTENNEVERSTERKER

kost €13,95 in de btw

en extra kabel met aansluiting kost +- €15 a €20 voor je autoradio zie link Antenne adapters

stroomdraad 2x1m € 1,90

6 waar kan je kopen zie link Tip

 

 

 

 

 

 

Groetjes Fai

post-13179-1423826689,0539_thumb.jpg

post-13179-1423826689,2883_thumb.jpg

post-13179-1423826689,5695_thumb.jpg

post-13179-1423826689,8664_thumb.jpg

post-13179-1423826690,1164_thumb.jpg

post-13179-1423826690,2101_thumb.jpg

post-13179-1423826690,8351_thumb.jpg

post-13179-1423826691,1163_thumb.jpg

post-13179-1423826691,5694_thumb.jpg

post-13179-1423826691,8506_thumb.jpg

post-13179-1423826692,335_thumb.jpg

post-13179-1423826692,835_thumb.jpg

post-13179-1423826693,1318_thumb.jpg

post-13179-1423826693,5849_thumb.jpg

post-13179-1423826694,0849_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hey Alle

 

Heb een dubbel din systeem van Pioneer.

Ik denk wel dat er een spanningsinjector achter zit. Dit is wat er tussen zit...

[attachment=2]IMG_2334.JPG[/attachment]

 

Of is het beter om er zoiets tussen te zetten?

[attachment=1]Knipsel1.JPG[/attachment]

[attachment=0]Knipsel2.JPG[/attachment]

 

 

Ben benieuwd naar het verschil. Mijn ontvangst is ook bar en boos. Ook al een versterker besteld. Ben wel benieuwd waar ik hem het beste kan plaatsen

heb je originele VW radio of een aftermarkt?

Als je origineel hebt kun je die uitlezen via vagcom. Als je antenne versterker in de voet v/d antenne kapot is kun je dat dan ook uitlezen.

Als je aftermarkt radio hebt, gebruikje ook een antenne injector achter de radio en is de blauwe draad ook aangesloten op de geschakelde +12V ?

 

Ik heb dat dingetje ook nog liggen in de schuur van m'n 3B van '99. Als ik ik hem op m'n 3BG aansluit met de kloon van Alle is onvangst helemaal weg. Ik heb overigens er nu niks tussen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zal jouw radio ontvangst wel beroerd zijn Barry

 

Radio Veronica gaat goed, Sky met wat ruis af en toe, 100%NL vindt ie niet automatisch wel met de hand,

dus ja beroerd wil ik niet zeggen maar het kan beter.

 

Ik heb meerendeels UB40 concerten aan staan, dat is altijd goed :mrgreen:

BTW heb af en toe met de kloon wit beeld bij radio, navi, cd/dvd gewoon beeld maar radio helemaal wit. Na paar x uit en aan komt het weer goed :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inmiddels weer thuis en de radio ontvangst viel me zeker niet tegen. Nu ga ik nog de versterker op een andere plaats testen, maar moet daarvoor andere connectors aan de versterker zetten. Wil de versterker dan direct na de antenne plaatsen. Vind dat er toch nog veel ruis mee versterkt wordt.

 

 

En dieseltje heb je nog op een anderplek gedaan nog??

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb daarvoor nog een andere stekker besteld, met een RAST2 stekker direct aan de antenne op t dak. Wil niet in de originele kabels knippen. Kabeltje komt v/d week binnen en dan pruts ik 'm ertussen. Dus nog even geduld ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo net het bouwpakketje ontvangen. Vanavond maar eens aan het solderen. Toch nog maar een nieuwe spanningsinjector besteld en een verloopkabeltje. hopen dat we straks de zenders wat beter binnen krijgen....

 

Verschil is zeker merkbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het grote verschil zit in de hoeveelheid ruis. Kwa bereik maakt 't amper verschil uit. Met antenne versterker achter de radio heb ik op de overgangsgebieden meer ruis en op zo'n moment schakelt de radio al een filter in.

Met de antenne versterker bij de antenne heb ik bijna geen ruis en het filter wat de radio automatisch gebruikt blijft dus langer uit.

Dus voor de gene die een mooi signaal zonder ruis willen hebben kunnen het beste de versterker dicht bij de antenne plaatsen.

Ik heb daarvoor een speciaal kabel gebruikt, die ik rechtstreeks aan de antenne kan koppelen (RAST2 stekker) en tevens een spanningsinjector erbij zodat de versterker van de antenne ook functioneert. post-2559-1423827061,2825_thumb.jpg Deze kabel heb rechtsreeks aangesloten op de versterker. Aan de andere kant (OUT) heb ik een stuk kabel gemaakt die ik van mijn oude antenne afgeknipt heb. Ik kan daardoor zonder in de originele kabels te knippen de boel tussenkoppelen.

 

Kwa aansluit gemak is direct achter de radio het eenvoudigst, kwa signaal/ruis is bij de antenne het best, maar vergt wat meer geduld om de kabel netjes aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit er ook een in en uit op zo'n verlengstukje met spanningsinjector?

 

Anders wil ik dit proberen. http://www.ebay.de/itm/BA-10343-Antennenadapter-mit-Phantomeinspeisung-1x-Fakra-F-2-2-Fakra-M-/320777429456?pt=Kabel_Stecker&hash=item4aafd321d0#ht_2336wt_980

 

Zie nu geen buisje achter de radio zitten.

 

Heb slecht bereik met rns kloon en wellicht word het beter als ik beide antennes gebruik.

 

Zit maar 1 aansluiting op de radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En BARRY_TDI hoe is jou AM/FM Antenneversterker 22db Nu ben je blij ermee ?

en heb je nog meer radio zenders erbij en geen singaal verlies ?

 

Groetjes Fai

Nou Fai, ik vrees dat er iets niet goed zit met de aansluiting. Ik heb nu minder ontvangst om eerlijk te zijn.

 

Ik heb onder de haaievin een zwart kabeltje,die heb ik aan de chassis vastgemaakt. Van het kastje heb ik het rode draadje aan de plus van de versterker gedaan (voorlopig) maar ik zit net jou foto's te bekijken en zie ook een min kabeltje uit de versterker komen, en die heb ik niet.

Tevens ben ik met Jaap bezig geweest en kwamen we er achter dat de aansluiting van de nieuwe rast stekker niet goed aansluit. Ik heb overigens geen injector erachter en de originele antenne is net die van je foto. Geen kabeltje.

 

Ik zit te denken, moet het zwarte kabeltje wel aan het chassis? Ik bedoel moet ie niet aan de injector?

 

Van de week maareens de boel weer lostrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je had eerst je oude Antenne erop laten zitten op je auto en dan de Antenneversterker er tussen zetten je kijk er verschil zit en verbetering ??

 

zo ja daarna je nieuwe haaievin erop zetten zo kun je zien of horen waar het nou licht het kan zijn de haaievin niet goed is of zo?

 

Groetjes Fai

post-13179-1423827570,7219_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden