Ga naar inhoud
  • 0

Stuur vervangen voor een met bediening


Fantom

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja is mogelijk. Heb ik bij mijn wagen ook gedaan.

Is een leuk klusje. Alleen kosten/baten liggen ver uit elkaar. Je hebt ander stuur incl airbag nodig. Kosten van stuur met airbag zit al rond de 300 euro voor een mooi exemplaar.

dan alle materialen voor aanpassing, kabelboom stuurdoos etc zijn bij elkaar ook tussen de 100 en 150 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijstje benodigdheden:

 

MFL stuur + airbag (prijs van 200 euro voor gebruikt exempl. tot 400 euro voor een stuur welke opnieuw bekleed is met leer)

Relais drager met kabelboom

Relais 452

Stuur hendel voor wagens met MFL stuur (heeft wel aan/uit knop voor cruisecontrol maar niet de set/reset knop)

Net even op ebay gekeken. En er zijn nog diverse sturen te vinden.

Heb zelf een stuur gekocht welke opnieuw bekleed was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eerst maar eens een goede Radio/nav in de auto zetten!

 

Die je dan met stuurbediening kunt bedienen ;-)

Het is meer de looks dan dat het echt 100% functie toevoegt.

Radio kun je alleen harder/zachter zetten en ander station laten zoeken of cd prev/next.

Andere kant van het stuur is cruisecontrol. vind ik persoonlijk wel heerlijk. gewoon met duim ff een paar tandjes harder/zachter rijden.

Wat wel heel mooi is, zijn de knoppen die ook mooi rood mee gekleurd zijn en ook dimbaar zijn zoals de rest van het dashboard.

Er zit ook een klein verborgen knopje waarmee je de lampjes in het stuur aan/uit kunt zetten.

Als je het dan helemaal af wilt hebben, moet je ook een teller unit hebben met groot FIS

De radiozender van de MFD wordt doorgegeven en pijlen van de navigatie zijn zichtbaar.

 

Zo nou heb ik je helemaal lekker gemaakt.... :angel::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En bedankt :twisted:

Hoe moet ik dit nou weer gaan uitleggen aan moeder de vrouw 8-)

Trouwens ik dacht dat het niet mogelijk was om een grote FIS in te bouwen als een halve FIS hebt. Gelijk ff gekeken op ebay maar een grote FIS kost toch zo'n 250 euries. En dan nog inbouwen :shock:

Zoals gezegd eerst maar eens een goede Navi/Radio en dan zien we wel verder. Trouwens ik heb niks aan een grote FIS als ik een Kenwood Navi aan ga schaffen. Dat heeft alleen maar zin als ik een MFD type G koop en inbouw, toch :?:

 

Eerst maar eens een goede Radio/nav in de auto zetten!

 

Die je dan met stuurbediening kunt bedienen ;-)

Het is meer de looks dan dat het echt 100% functie toevoegt.

Radio kun je alleen harder/zachter zetten en ander station laten zoeken of cd prev/next.

Andere kant van het stuur is cruisecontrol. vind ik persoonlijk wel heerlijk. gewoon met duim ff een paar tandjes harder/zachter rijden.

Wat wel heel mooi is, zijn de knoppen die ook mooi rood mee gekleurd zijn en ook dimbaar zijn zoals de rest van het dashboard.

Er zit ook een klein verborgen knopje waarmee je de lampjes in het stuur aan/uit kunt zetten.

Als je het dan helemaal af wilt hebben, moet je ook een teller unit hebben met groot FIS

De radiozender van de MFD wordt doorgegeven en pijlen van de navigatie zijn zichtbaar.

 

Zo nou heb ik je helemaal lekker gemaakt.... :angel::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou dieseltje je heb mij lekker gemaakt en bedankt. maar ik heb al 2 jaar zon stuur liggen maar hij moet er nog steeds in maar heb daar ff hulp bij nodig denk.kom je nog ergens op meeting vant jaar?? kunnen we het er eens over hebben. anders x thuis afspreken woon dicht bij tenslot van rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eerst maar eens een goede Radio/nav in de auto zetten!

 

Die je dan met stuurbediening kunt bedienen ;-)

Het is meer de looks dan dat het echt 100% functie toevoegt.

Radio kun je alleen harder/zachter zetten en ander station laten zoeken of cd prev/next.

Andere kant van het stuur is cruisecontrol. vind ik persoonlijk wel heerlijk. gewoon met duim ff een paar tandjes harder/zachter rijden.

Wat wel heel mooi is, zijn de knoppen die ook mooi rood mee gekleurd zijn en ook dimbaar zijn zoals de rest van het dashboard.

Er zit ook een klein verborgen knopje waarmee je de lampjes in het stuur aan/uit kunt zetten.

Als je het dan helemaal af wilt hebben, moet je ook een teller unit hebben met groot FIS

De radiozender van de MFD wordt doorgegeven en pijlen van de navigatie zijn zichtbaar.

 

Zo nou heb ik je helemaal lekker gemaakt.... :angel::mrgreen:

en mij ook!!! oeh dit klinkt toch wel heel erg mooi...

ik zou deze wagen eigenlijk origineel houden, maar hiervan word ik toch wel hebberig :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden