Ga naar inhoud
  • 0

Duits Onderhoud


18T

Vraag

Een forumlid noemde onlangs Duitse garages als alternatief voor de Nederlandse.

 

Door het Pon monopolie, mijn ervaringen ermee en het feit dat ik straks bij de grens woon, maakt dat ik graag zou weten wat de ervaringen zijn.

 

Werken ze daar beter/zorgvuldiger? Heb je er meer vertrouwen in dat ook gedaan wordt wat moet plus dat er gekeken wordt naar wat nodig is?

 

Kostenplaatje, hoe ziet dat eruit?

 

Klantenservice?

 

En wellicht zelfs wat info over welke wel en welke niet aan te bevelen zijn?

 

Heb je er ervaring mee? Laat het hier horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet alle garages van VW kunnen over dezelfde kam worden gestreken...

 

Duitsland is goedkoper en bij de meesten staat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel maar ook daar kunnen verschillen in zitten.

 

Kortom, je moet het gewoon een keertje proberen bij onze oosterburen.... je bent iig goedkoper uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doe ik ook niet, dat kammen.

 

Maar mijn algemene ervaringen met bedrijven/service/klantcontact in De zijn toch wat beter dan in NL.

 

En over Pon, ach laat maar, met het NL's rijgedrag en niveau van autoliefde kan ik ze geen ongelijk geven om er de kantjes vanaf te lopen (banden, vervangen ipv repareren etc) De NL-rijder (z'n leasemaatschappij) betaald toch wel.

 

Als ik zie wat voor uitvoeringen er daar (in De) rijden en wat voor sites er te vinden zijn van liefhebbers, dan voel ik me wel goed.

 

Vandaar mijn idee om daar te gaan zoeken naar een goede serviceplek voor m'n geliefde 1.8T

 

 

Beste ervaring in NL met dealer: te Enschede. Maar dat was wel met een Audi leasebak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga er al jaren heen, en mijn vader al ruim 25 jaar.

 

En ik kan best een zeikerd zijn, afspraak is afspraak en ieder rammeltje is 1 teveel :) En tja, 3x raden van wie ik dat heb.. :) Maar veel in mijn familie rijden VW/Audi en ze gaan er allemaal heen

 

Er zit een VW dealer in Weener -> Züchner (5min vanaf de A31) die is gewoon goed, nog een echt klein dorpsdealertje maar wel monteurs (jong en oud) die weten wat ze doen, en snel ook

 

Mijn ervaringen.

 

-Super service (dame bij balie spreekt aardig NL)

-Snel

-Afspraak is afspraak

-20-30% goedkoper tov nl dealers, vaak nog meer omdat ze niet de boel bedonderen.

-Altijd alles in orde

 

Dit is dan ook de enige dealer waarvan ik weet dat als mijn auto daar een grote reparatie ondergaat ik er 100% zeker van ben dat ik niet teveel betaal EN dat het goed gebeurd.

 

Ook vertellen ze van tevoren wat het kost, en als ik eens aankom met 'dit en dit is er aan de hand' dan vertellen ze direct wat het kost... een enorme verbetering tov de NL dealers met hun 'dat moeten we onderzoeken'

Ik heb de mogelijkheid om een 'kuil' te gebruiken en zo kan ik mbv een bevriende monteur makkelijk vaststellen wat het probleem is.

En die kutdealers hier blijven maar zeiken dat ze eerst 'moeten zoeken' met als gevolg dat wanneer je het niet wil laten doen je alsnog de onderzoekskosten mag ophoesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden