Ga naar inhoud
  • 0

Olie in Bougie schacht


Kwadrant

Vraag

Afgelopen weekend de kunstof platen van de motor gehaald om e.e.a. nader te bekijken. Ik wilde de bougies eruit draaien maar helaas was de dop te dik en pastte niet in de schacht. Toen ik de dop van cyl1 eraf haalde was deze geheel gevuld met olie :shock: , bougie was niet eens zichtbaar.. Nu valt deze schacht precies onder de vuldop en kan dus bij morsen erin gelopen zijn. Maar dan moet je behoorlijk bejaard zijn wil je zoveel morsen.. Kan het zijn dat het kleppendeksel pakking hier lekt?

 

Kostte me aardig wat poetslappen om het goed droog en schoon te krijgen, zal volgende week nog eens controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt! Helder verhaal nu. Dealer doet dit voor EUR 248,00. Zal vanmiddag nog even de bewuste schacht controleren en anders nieuwe pakking set kopen en zelf doen. Jammer dat je zo slecht bij sommige boutjes komt, moet e.e.a. aan slangen demonteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt! Helder verhaal nu. Dealer doet dit voor EUR 248,00. Zal vanmiddag nog even de bewuste schacht controleren en anders nieuwe pakking set kopen en zelf doen. Jammer dat je zo slecht bij sommige boutjes komt, moet e.e.a. aan slangen demonteren.

 

 

Kijk uit met de geribbelde carterventielatieslang, deze niet buigen hij breekt zeer snel en is peper duur.

Klepdeksels gaan er simpel af koelvloeistoftank losmaken en aan de kant leggen hetzelfde met het luchtfilterhuis met luchtweger doen.

Dan kan je er best goed bij.

Bij montage van de nieuwe pakking de rondingen die over de nokkenassen heen gaan en achter daar waar de halve maantjes er in zitten opvullen met een vloeibare dikke pakkingkit die uithard.

 

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden