Ga naar inhoud

Technische Info.


Fresco

Aanbevolen berichten

Ik zoek info voor het vervangen van de distributieriem + aandrijfas/homokineet van een Passat 3BG motor 1.6 ALZ. :idea:

 

Ik dacht eraan een technisch boek hiervoor aan te schaffen als "So wird's gemacht" of "Jetzt helfe ich mir selbst" maar nou begreep ik dat dat soort info daar helemaal niet/goed instaat,klopt dat?

 

Er was ook nog een goed Engels boek maar daar staat de 1.6 motor weer niet in.

 

 

Tips en ideeën welkom.

 

 

bvd. Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je dat werk wel eens eerder gedaan?

Ja,het gaat me om de speciale punten voor dit model en type. :idea:

 

Als je het zo gaat bekijken moet je eerst ff wat VW gereedschap aanschaffen voor het fixeren van poulies en nokkenas en krukas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zo gaat bekijken moet je eerst ff wat VW gereedschap aanschaffen voor het fixeren van poulies en nokkenas en krukas..

Ik heb dit gezien voor de TDI motoren,is dat gelijk voor de 1.6 motor?

 

Wat meer specifieke info en een link of handleiding hiervan zou fijn zijn!

 

Misschien Forumleden met werkplaats boeken of cd's hiervan?

 

 

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Tja.... Ik zeg, koop ergens een vraagbaak en bout voor bout loshalen;)

 

De aandrijfas en homokineet zal niet veel verschillen van een andere 3BG. voor die distri, weet ik het niet. bij een 3BG TDI is het een leuk klusje weet ik;)

 

Hoi

Ik heb een vraagbaak thuis liggen, zal vanmiddag voor je kijken of jou motor er in staat

 

verzonden via een verschrikkelijke oranje app!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Fresco

 

het zijn heel wat dingen info en fotos, maar alles staat in het volgende boekje,

 

https://www.bol.com/nl/p/volkswagen-passat-benz-diesel-2000-2004/1001004006282232/?suggestionType=typedsearch

inclusief jou 1.6 ALZ

 

hier staat voor zowel de distributie als de homokineet in ( de homokineet wordt alleen in 3 hoofdstukken uitgelegd ( hoofdstuk ashoes, aandrijving en onderstel ) dit worden een beetje te veel fotos voor het forum), al heb je ze nog nodig wil ik alles wel voor je inscannen en op de mail sturen, maar al ga je zoveel aan je auto sleutelen is het misschien makkelijker om het boek zelf aan te schaffen.

 

de fotos staan niet op volgorde, maar de bladzij nummers staan onderin

 

i.i.g. dit is van de distributie riem.

post-24335-0-51688400-1471536592_thumb.jpg

post-24335-0-90714400-1471536603_thumb.jpg

post-24335-0-10978300-1471536619_thumb.jpg

post-24335-0-91723300-1471536776_thumb.jpg

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden