Ga naar inhoud
  • 0

Welke versterker is beter ?


VisionRoy

Vraag

Ik heb op dit moment een DLS Genesis Q100X versterker in mijn wagen zitten. Maar ik wil eigenlijk een Rockford.

 

Nou heb ik niet zo heel veel verstand van de technische gegevens ....

Maar misschien kan iemand hier me helpen.

 

Welke van de 2 is beter ....

 

Rockford Fosgate P450.4

Maximaal vermogen: 450 Watt

RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 60 Watt

RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 110 Watt

RMS vermogen gebrugd @ 4 Ohm: 2 x 225 Watt

High-Pass filter (HP): 40 Hz -400 Hz 12dB / octave Butterworth

Low-Pass filter (LP): 40 Hz - 400 Hz 12dB / octave Butterworth

Punch Bass EQ remote: 0 - 18dB @ 45 Hz

Afmetingen: 27,9 x 41,6 x 5,3 cm (L x B x H)

 

Of mijn DLS Genesis Q100X

 

Ik heb hier geen gegevens over gevonden op internet maar er zit een handgeschreven testrapport bij , dus misschien dat jullie daar iets uit kunnen halen :

 

versterkerlargeqf0.jpg

 

Zover ik het nu kan beoordelen is die Rockford een tandje beter.

Ik weet toevallig dat mijn huidige versterker nogal veel geld waard is omdat het een hele exclusieve is. Maar ik wil toch graag alles van 1 merk, en dan wel Rockford.

 

Iemand die me helpt ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm, dit is een vrij persoonlijke vraag...

 

De Rockford doet het qua vermogen iets beter. Vermogen is echter niet het enige wat telt.

 

Overigens is het ook een kwestie van kijken of het geluid je aanspreekt. Misschien klinkt de Rockford een stuk minder mooi als de DLS, dat is iets persoonlijks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja de Rockopel ehh. ford geeft je waarschiijnlijk meer dynamiek en dus meer gevoel van power.

 

Maar veel dynamiek betekend toch ook een goede geluidskwaliteit ?

Ik wil eigenlijk een goede compromis tussen power en kwaliteit.

 

Als ik Wesley zo hoor, dan klinkt de RF niet mooi, en gaat het daar puur om de power.

 

Eigenlijk zou ik hem eens uit moeten kunnen proberen.

 

@ Wesley

Neem je tijd ... Werk is ook belangrijk.

Maar wacht niet al te lang a.u.b. want ik wil graag zo snel mogelijk beginnen met het bouwen van mn ICE. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, 1 ding is nu absoluut zeker ....

 

De RF komt qua power een heel eind over de Genesis heen.

(en dan moet je nagaan dat ik met de Genesis al 128 dB drag).

 

Maar ga ik kwa SQ hard achteruit met de RF ? ... of is het verschil niet erg goed hoorbaar. Ik wil niet erg veel inleveren omdat ik de kwaliteit van het geluid ook erg belangrijk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kheb Originele VW speakers in de deuren zitten ... voor en achter.

6X9" Rockford Hoedeplankers

en een 12" Rockford sub

 

in de voordeuren komt misschien als het doorgaat een rockford power series setje woofers.

 

Niet slecht lijkt me.

 

Maar de versterker word enkel gebruikt om de Hoedeplankers en de Sub aan te sturen. Dus opzich zou dan de keuze voor power goed zijn... omdat de echte kwaliteit toch uit je deuren moet komen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, om even heel eerlijk te zijn...

 

Als je op de versterker alleen de subwoofer en de hoedenplankspeakers hebt aangesloten, kan je net zo goed de RF pakken. Naar mijn bescheiden mening is er dan sowieso al niet meer van echte SQ te spreken, en gaat het meer om volume. :embarassed:

 

Je zegt zelf dat de echte kwaliteit uit de deuren moet komen. Om iets precieser te zijn, geluid van vóór is het belangrijkst. Waarom laat je die dan onversterkt spelen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden