Ga naar inhoud
  • 0

iPhone 3gs ICM Mobiele telefoonvoorbereiding Premium MFD2


9hawk

Vraag

Hallo,

 

Sinds een paar weken rijd ik een Passat Variant DSG6 2.0 TDI uit 2007 met Mobiele telefoonvoorbereiding Premium gekoppeld aan een MFD2 (of de RNS500? zie foto in de bijlage).

Als bluetooth-unit is de Nokia 3c8 035 730 ingebouwd (zie foto in de bijlage). Deze is echter niet geschikt voor communicatie met de iPhone 3gs (geen RSAP), hij ziet 'm wel, maar koppelt 'm niet.

 

Mijn vraag is natuurlijk: wat moet ik inbouwen om wel gebruik te kunnen maken van de ingebouwde Mobiele telefoonvoorbereiding in de Passat?

Ik hoef niet perse gebruik te maken van het telefoonboek en sms-dienst: dat kan prima vanaf de telefoon zelf. Opladen hoeft ook niet. Alleen het koppelen en het gebruik van microfoon en speakers via de boordcomputer is al goed genoeg.

 

Ik ben ondertussen veel aan het zoeken geweest, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij uit de brand helpen?

 

Alvast bedankt!

 

Arjan

 

post-15572-1423826444,568_thumb.jpg

post-15572-1423826444,1305_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

heb je alleen de bluetooth module of heb je ook een houder op het dashbord? Als je alleen de bluetooth module hebt dan heb je deze nodig 5N0 035 730 D

 

Volgens mij als je een dashbordhouder hebt moet je daar volgens mij een adaptor bij kopen en dan moet deze het volgens mij gewoon doen dacht ik zo.

Heb zelf alleen de module icm rns510 en dat werkt perfect maar moet nu ook aan de 5N0 035 730 D ivm aankoop iphone.

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Eef,

 

Dank je voor je reactie.

Ik heb ook een toetsenbordje dat uit het dashboard klapt. Verder heb ik een houder voor een mobiele telefoon in de armleuning in het middenconsole met een Nokia adapter voor Nokia 6151, 6233 en 6234. Hiervoor heb ik ondertussen een VW Handy-adapter UHV met nummer: 3C0 051 435 BA besteld (speciaal voor iPhone 3gs). Deze heb ik nog niet binnen, dus ik heb geen idee of dat gaat werken.

 

Groeten,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 5N0 werkt niet samen met een rood display... Ook niet met de MFD2. Waarschijnlijk kan je met een 1Z0 uit de voeten...(de Skoda versie) zonder dat je een touch adapter moet aanschaffen, die evenveel kost als de module, maar van de touchadapter je ziet niets op je MFA. Die Skoda module werkt wel met een rood display én met iPhone....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Dre,

 

Dank voor je reactie.

Ik heb inderdaad een rode display.

Je hebt het over de 1Z0, kan je me de 'rest' van dit nummer geven, zodat ik niet de verkeerde bestel?

En wat bedoel je precies met een 'touch-adapter'?

En weet je waar ik het onderdeel kan verkrijgen? Is het een kwestie van naar een Skoda-dealer rijden en bestellen/kopen?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen,

 

De VW Handy-adapter UHV met nummer 3C0 051 435 BA heb ik besteld bij www.autosound24.de

Dat was geen gelukkige keuze, want het blijkt dat dit een zeer onbetrouwbare leverancier is.

Dit had ik natuurlijk moeten checken van te voren, maar niet gedaan. Helaas, jammer geld. Wees gewaarschuwd....

 

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 1Z0 035 729 C te koop, die prima samenwerkt in een vw met rood MFA en iphone... een 'D' is ook OK, hoger werkt alleen met wit MFA.

Als je bij de dealer binnenstapt om dat doosje te bestellen betaal je zo +/- 800 euro. Een UHV touch adapter, die je nodig hebt om andere modules laten samen te werken met iphone kost ongeveer evenveel als de module die ik heb liggen.

Voordelen van de module : volledig geintegreerd met je radio systeem en MFA, telefoonmenu op MFA, stuurbediening (indien aanwezig) enz....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, misschien een oude topic, maar ook ik zie het niet meer.

Mogelijk krijg (verl. abbo) ook een Iphone4 enik vraag me af of deze het ook gaat doen op mijn setup:

 

Ik heb de touch-adapter:

2mga24w.jpg

onder mijn bijrijdersstoel:

dz6weu.jpg

en voor Ipod:

Car-iPod-USB-Adapter-Dension-Gateway-300-for-Volkswagen-Skoda-Seat-GW33V21.jpg

aangesloten aan m'n MFD2:

54074d1266266744-artykul-jak-wykonac-kopie-plyt-nawigacji-mfd-dvd.jpg

Met de BB werkt ie perfect, nu is mijn vraag zou die het ook doen op mijn nieuwe Iphone?

Ik hoef natuurlijk niet te smssen op dat ding, of streamen, alleen bellen en gebeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een touchadapter geprobeerd voor mn Galaxy s2.

Dat ging niet bij de 2007 model passat vanwegen te oude software bij dit jaartal.

Het kwam er opneer dat ik 700 euro moest betallen om de telefoon aan de gang te krijgen, dankje de koekoek.

Bij mij ga er een nieuw kleurscherm in met de nieuwste parrot software ben ik glijk klaar en een mooi navigatie systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neeeeeeee heb rood, ik heb er genoeg van, ga eerst zelf uitproberen, ik had een aanbieding gehad via de pm, maar daar ga ik niet op in.

Snap niet dat het in de teller moet zitten.

Dus als ik nu een witte tacho neem, dan kan ik deze wel gebruiken, geen ander modules etc, etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is héél simpel : de moderne VW modules die met iphone kunnen werken kunnen niet communiceren met een rood display, alleen mat wit display (BAP protocol).

 

De MFD2 kan echter ook niet met een wit display 'praten'

 

Je enige optie is dan achter een Skoda module aan te gaan... die kost je ongeveer even veel als een touchadapter (ong. 350 euro tweedehands, als je er al eentje vind), maar dan heb je wel alle telefoonfuncties in je MFA, wat je weer niet hebt met de touchadapter, en werkt ook met een iphone. De Skoda module is één op één uit te wisselen met de VW module.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal ik heb ook een mfd2 radio en premium carkit kan de skoda module met de iPhone 4 contact maken en bedienen met een rode mfa

Jongens laat even wat weten en weet iemand waar ik zon skoda module vandaan kan halen Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden