Ga naar inhoud

Valeo vs Hella?


LuyckxWim

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

valleo is een stuk handiger met xenon erop zetten bijvoorbeeld klik systeem als ware :P alleen kom je moeilijker bij de stadslichten. by hella is het makkelijker, maar mijn xenon scheen beter met de hella koplampen bij de valeo is het wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hella is kwalitatief een hele goede koplampunit, vind wel dat de H 7 lampen bij de 3C erg weinig licht geven, heb er ook pilot Xenon opgezet en dat geeft een enorme verbetering, de bevestiging met de metalen plaatjes is vreselijk, een gewone H 7 lamp verwisselen ben je soms een uur mee bezig. Voor de Xenon heb ik de plaatjes aan een zijde doorgeknipt om de kabelboom er tussen te krijgen. Ken het Valeo systeem niet maar het Hella geknoei met een kwartslag draaien op een plek die je niet kunt zien zou toch eenvoudiger moeten kunnen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande handleidingen gelden alleen voor de oude 3C, Bij de nieuwe 3C met Valeo koplampen is er geen adapter beschikbaar en moet je de bestaande verbouwen en hopen dat je hem niet kapot maakt want dan kost het je een nieuwe koplamp want los zijn deze lamphouders niet verkrijgbaar. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de valeo's krijg je zo'n zwarte kunststoffen houder. De doorboor heb ik groter gedremeld tot dat de stekkers erdoor konden.... Goede oplossing en je hoeft niet te knippen....

Heb je de metalen veertjes ook laten zitten (viewtopic.php?f=160&t=42459), ondanks de veertjes krijg ik de lampen niet goed vast in de koplamp. Vooral mijn rechtse lamp zie je trillen als je door een kuil gaat :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

hoi ik heb een vraagje misschien kan iemand mij vertellen of het is toegestaan om een valeo en een hella koplamp in de passat te hebben .

ik heb namelijk bij dealer een passat gekocht maar bij het ophalen zat er vocht in netjes via garantie opgelost.

maar bij thuis komst zag ik tot mijn verbazing dat er twee verschillende koplampen er in zitten

je kan het zien aan het binnen glas van de dim licht de hella is wazig en valeo is helderder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden