Ga naar inhoud
  • 0

auto hold....


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

haha, k weet dat je met onderdelen niet duur bent, maar je doet m vast niet weg voor een paar lullige eurotjes...

 

Kun je zoiets niet eerder bedenken? Dan hadden we dat vorige week "ff" erbij gedaan...

 

Hoe weet je trouwens of deze module niet gemonteerd is? Ik heb geen reifendruckcontrolle of autohold... en ook geen DSG (dan zal t er wel niet inzitten...)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

module moet als eindletter hebben ,

UH-1 Geräte (kein Autohold): M, P,

UH-2 Geräte (für Autohold): G, N, Q, S

Unbekannt: R, T

 

dan pas is het te programmeren

dan is het gewoon deze handleiding volgen

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=189

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zie dat je VCDS hebt, even je abs uitlezen en je ziet het nummer (3C0 614 095) plus de toevoeging die Wulfke aangeeft.

Ok, weer wat geleerd, bedankt voor de tip.

 

In autoscan staat er dit;

 

Part No SW: 3C0 614 109 AF HW: 3C0 614 109 AF

Component: J104 C4 440 V2 0015

 

Dat zal dus wel niet goed zijn, zijn andere toevoegingen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, zo makkelijk is het... foto boven is van de handremmodule....

Mijn (die te koop staat) is een 3C0 614 095 Q, de nieuwe die er inzit een 3C0 614 109 Q... let op : als je een te nieuwe abs module koopt moet je ook de handremmodule vervangen.

Nog een weetje : als je een handremmodule wisselt is de ABS module zijn codering gewist... dit wil dus ook zeggen als je een ABS module wisselt de codering daarvan gewist is... dus als je aan iets begint weet dan wat je doet!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je op dit plaatje uit de handleiding kijkt waar zou deze eindletter dan moeten staan, er staan zoveel nummers op?

[attachment=0]hold7.JPG[/attachment]

 

Dit is de handremmodule zoals Dreke al aangaf. De ABS module zit in het motorcompartiment thv het schutbord aan de rechtse kant. Daar zie je een alu blok zitten en daar komen verschillende metalen buisje op terecht. Om de onderdeelcode te kunnen lezen ga je wel een beetje in de motorruimte moeten duiken en desnoods met een spiegeltje. Of gewoon uitlezen kan ook ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben even het spoor bijster, je hebt een ABS module en een handremmodule.

Welke moet nu voorbereid zijn voor de autohold?

Ik heb wel bandendrukcontrole overigens of heeft dat hier niets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je bandendrukcontrole met sensoren in de wielen, of via ABS meting? In het laatste geval heb je kans dat autohold dan ook werkt...

De handremmodule blijft hetzelfde, wordt 000012 gecodeerd voor autohold ipv 000011...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bandendrukcontrole dmv ABS, dus als het goed is heb ik dan ook de mogelijkheid voor Auto-Hold :lol::?:

 

Ik snap niet dat ze dat dan niet af fabriek meteen hebben geinstalleerd voor die paar tientjes, maar dat is met zoveel MODS zo die we zelf toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb bandendrukcontrole dmv ABS, dus als het goed is heb ik dan ook de mogelijkheid voor Auto-Hold :lol::?:

 

Ik snap niet dat ze dat dan niet af fabriek meteen hebben geinstalleerd voor die paar tientjes, maar dat is met zoveel MODS zo die we zelf toevoegen.

 

Stuurapparaat 53 "handremmodule" omcoderen van 0000011 naar 0000012

gewoon even de handremmodule coderen dat je auto-hold hebt en dan een stukje rijden.

Wanneer je erna de foutcodes van module van de handrem uitleest dan moet er dit erbij komen,

"02884 Lampe für Funktion automatisches parken 009 - Unterbrechung / Kurzschluss nach masse - Warnleuchte ein"

 

als dat er is kan je de knop inbouwen en de draadjes aansluiten aan de handremmodule (onder de middenconsole - thv de armsteun)

 

tja, waarom niet af fabriek, dat vroeg ik me ook af bij de inbouw van de instapverlichting...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inderdaad, zo makkelijk is het... foto boven is van de handremmodule....

Mijn (die te koop staat) is een 3C0 614 095 Q, de nieuwe die er inzit een 3C0 614 109 Q... let op : als je een te nieuwe abs module koopt moet je ook de handremmodule vervangen.

Nog een weetje : als je een handremmodule wisselt is de ABS module zijn codering gewist... dit wil dus ook zeggen als je een ABS module wisselt de codering daarvan gewist is... dus als je aan iets begint weet dan wat je doet!

 

grtz, dre

 

@ Dreke,

Is het niet zo dat bij de nieuwere versies je de auto-hold knop maar 1 keer moet indrukken en dat deze functie dan actief blijft zolang je de knop geen 2de keer indrukt ?

Bij de oude is het zo dat wanneer je de wagen stil legt en de sleutel van het contact haalt de auto-hold eraf gaat.

Wanneer je dan terug met de wagen wil gaan rijden je terug de auto-hold functie moet aanschakelen (indien je dat wenst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb nog wel een auto-hold knop liggen. Dus als het lukt om te coderen kan je deze eventueel van me overnemen.

Mijn abs module is niet geschikt voor auto-hold - had wel al de knop liggen

 

Ok, dat zou evt kunnen, moeten we even kijken wat de kosten zijn mbt verzenden. Knop kost bij de dealer iets van 25 euro geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb nog wel een auto-hold knop liggen. Dus als het lukt om te coderen kan je deze eventueel van me overnemen.

Mijn abs module is niet geschikt voor auto-hold - had wel al de knop liggen

 

Ok, dat zou evt kunnen, moeten we even kijken wat de kosten zijn mbt verzenden. Knop kost bij de dealer iets van 25 euro geloof ik.

 

kan ook het gepaste stekkertje + huisje en de draadjes erbij doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is nu inderdaad (met de 3C8 handremmodule) dat je in het MFA de een menu 'Autohold' hebt, met als opties 'Default on' en 'Always off'. Bij de eerste gaat autohold aan als de deur dicht is, en je de gordel aandoet. Bij de tweede optie moet je die zoals vroeger manueel aanzetten.

Een plezier dat die nu automatisch aangaat...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden