Ga naar inhoud
  • 0

stuurbekrachtigings-olie


Pasaatje

Vraag

Hallo allemaal,

 

vandaag stond ik helaas met pech. Ik wilde net van mijn werk wegrijden en hoorde bij het starten van de motor lawaai.

Na direct de motor uitgezet te hebben, heb ik meteen naar de stuurbekrachtigingsolie gekeken, aangezien ik vandaag bij het inparkeren al wat hoorde tijdens het sturen.

Nou blijkt dus, dat ik te weinig stuurbekrachtigingsolie in het reservoir had. Gelukkig kwam de anwb en hebben zij denk ik ongeveer 30cl olie gevuld. Na dit werkt alles weer naar behoren en hoor ik geen lawaai meer.

Nou is mijn vraag. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? De anwb man gaf aan dat ik een links (vooraf gezien) van de auto een lekkende stuurhuis heb. Of zijn er nog meer oorzaken?

 

Graag hoor ik het van jullie! thanks

 

gr Erry

Passat 3b 97 1.8T (aeb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
moet je hem ff vullen tot max en kijken hoe hard hij lekt die van mij ging leeg in 4 maanden heb er lack-lock bij gedaan en het is over al een jaar geen lek meer.

 

dat is je probleem uitstellen

 

beter goede diagnose nu stellen

 

dat kun je zo zeggen idd maar als je kijkt of er geen natte plekken zijn lekt hij waarschijnlijk op de keringen van het stuurhuis of omdat ze ingedroogt zijn,of omdat ze stuk zijn.Als ze stuk zijn houd het op zijn ze ingedroogt dan help lack-lock.

En mijn auto is nu al weer ruim een jaar in orde. En als dat over een jaar niet meer zo is zien we dan wel.

dicht s dicht :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukkig ben je er op tijd bij geweest. Wij hebben het stuurhuis ook al vervangen. Toch loopt het er nog heeeeeel langzaam uit. (om de 3 maanden bijvullen) Ga dat gaatje ergens maar eens vinden.....

 

Laat je alleen niet gelijk wegpraten dat het stuurhuis vervangen moet worden. Dat is helemaal niet goedkoop! Zoek eerst de echte oorzaak. Vdub heeft hier ook wel eens wat mee gehad geloof ik. Bij hem zat de olie in de hoezen dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij mij is het ook in de hoezen gekomen maar goed nu is het dicht. hoe is het met de lampen afgelopen robert?

 

Financieel niet heel lekker deze maand dus de auto moet even wachten... Gelukkig zitten ze smeltvlekken niet voor het normale licht maar alleen voor het groot/mist licht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben langs de garage gegaan. Mijn monteur geeft aan dat het stuurhuis lekt en dat deze vervangen moet worden.

Ik gaf aan dat ik leaklock erin heb gedaan en dat hij nu niet meer lekt. Tevens wil ik mijn stuurpomp vervangen omdat het sturen zwaar gaat(al sinds ik de auto heb). Mijn monteur gaf aan dat het geen goed idee is om alleen de stuurpomp te vervangen, dit aangezien er dan meer druk op het stuurhuis komt te staan en er grote kans is dat hij dan weer gaat lekken.

Wat zeggen jullie hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou stuurhuis en stuurpomp vervangen, tijdens de lekkage heeft de pomp wellicht even drooggelopen. De kans dat lekkage terugkomt is aanwezig en dan kun je wellicht weer een nieuwe pomp monteren, die zijn ook niet goedkoop.

 

Ik heb hetzelfde gehad met een lekje bij de oliekoeler en had net een nieuwe pomp gemonteerd, daarna weer iets meer pompgeluiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden