Ga naar inhoud

UPDATE: Wijzigingen VW Passat week 45, 2011 (MJ 2012)


bm-er

Aanbevolen berichten

UPDATE!

 

Het is weer zo ver, de aanpassingen op de Passat en Passat Variant die in productieweek 45 van 2011 worden doorgevoerd in de fabriek zijn vrijgegeven.

Deze informatie is wel uit Duitsland afkomstig, dus het kan zijn dat bepaalde uitvoeringen hier gewoonweg niet leverbaar zijn of worden.

Het gaat om de volgende aanpassingen:

 

- Komen te vervallen: 1.4 TSI 77kW met 7 traps-DSG

- Komen te vervallen: Kashmirbruin metallic en Mocca-Antraciet Pareleffect

+ Nieuwe kleur Black Oak brown metallic en Light Brown metallic

+ Optie "Easy open"

+ Optie achteruitrijcamera

+ Optie stoelen met Massagefunktie (verschillende versies)

- Komen te vervallen: Nokia 2323 classic

+ Speciale uitvoering "Exclusive"

+ Nieuwe bediening Climatronic

+ LED Kentekenverlichting achter standaard bij de Variant

 

Opmerkingen:

De optie achteruitrijcamera is in Nederland nooit komen te vervallen. In Duitsland echter wel vanwege de beperkte capaciteit bij de leverancier in Japan na de Tsunami. Goed om te lezen dat die problemen voorbij zijn, vooral voor de mensen in Japan.

Het is natuurlijk afwachten of de "Exclusive" uitvoering naar Nederland komt. De samenstelling per land van een auto wisselt.

 

De optie "Easy Open" bestaat uit Kessy, electrische achterklep en een naderingssensor zodat de achterklep automatisch opent als je met volle handen naar de auto loopt. Het zal wel iets van een voetsensor zijn als bij de sedan. Wel een coole optie!

Het nieuwe climatronic bedieningspaneel was al uitgelekt, deze was al te zien op de Passat op de IAA 2011. Deze unit is nu weer in lijn met het al eerder aangepaste bedieningspaneel van de handmatige airco, de climatic.

 

Met de uitvoering "Exlusive" worden wel weer een aantal mooie verfijningen leverbaar, o.m. in het interieur:

- 18" LM Vicenza 8J * 18, Antraciet, oppervlak glanzend afgedraaid, 235/40R18.

- Sierdelen edelhout "Tamo Creme Seidenmatt" voor dashboard en deurpanelen, niet voor middenconsole.

- 3-spaaks MFL-stuur met aluminium sierstukken, DSG met flippers.

- Middenbaan en wangen stoelen in Nappa Soft Cool Leather met gekleurde stiknaden en biezen in de kleur "Pepper Beige"

- matten voor en achter afgezet in "Pepper Beige"

- Ambienteverlichtingspakket (instap- voetruimte- en deurverlichting)

- Sportonderstel

 

Weet niet zeker of het echt nieuw is, maar ook de dakhemel kan bij sommige modellen in het Titaniumzwart besteld worden. Ik vind het niet zo bijzonder, maar aangezien BMW, Audi etc het ook hebben bestaat het nu ook op de VW Passat.

 

EDIT: Nog wat aanpassingen toegevoegd.

EDIT 2: PDF toegevoegd.

modellpflege-45-kw.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
UPDATE!

 

Opmerkingen:

De optie achteruitrijcamera is in Nederland nooit komen te vervallen. In Duitsland echter wel vanwege de beperkte capaciteit bij de leverancier in Japan na de Tsunami. Goed om te lezen dat die problemen voorbij zijn, vooral voor de mensen in Japan.

 

 

Ik heb net 2 weken mijn Passat met het exclusief plus pakket en bij mij is de achteruitrijcamera wel degelijk komen te vervallen om de reden van Japan.

Ik blijf het heel raar vinden dat mij dit niet verteld wordt en dat de auto (volgens prijslijst mei 2011) zomaar veranderd word.

Ik had prijslijst jan 2011 en daar stond deze gewoon in.

 

Dit is mijn eerste Passat maar daar zijn veel dingen net niet goed gegaan!! :evil::evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE!

 

Opmerkingen:

De optie achteruitrijcamera is in Nederland nooit komen te vervallen. In Duitsland echter wel vanwege de beperkte capaciteit bij de leverancier in Japan na de Tsunami. Goed om te lezen dat die problemen voorbij zijn, vooral voor de mensen in Japan.

 

 

Ik heb net 2 weken mijn Passat met het exclusief plus pakket en bij mij is de achteruitrijcamera wel degelijk komen te vervallen om de reden van Japan.

Ik blijf het heel raar vinden dat mij dit niet verteld wordt en dat de auto (volgens prijslijst mei 2011) zomaar veranderd word.

Ik had prijslijst jan 2011 en daar stond deze gewoon in.

 

Dit is mijn eerste Passat maar daar zijn veel dingen net niet goed gegaan!! :evil::evil:

 

Merkwaardig dat juist nu de camera niet leverbaar is, terwijl hij in Duitsland weer volop geleverd wordt.

Vlak voor jou zijn er in NL nog gewoon Passats uitgeleverd met de achteruitrijcamera. Zou er dan mbt beschikbaarheid 'gerouleerd' worden met de diverse landen?

Is bij jou wel de voorbereiding geinstalleerd, zodat hij later alsnog redelijk eenvoudig geplaatst kan worden? Dat was bij leveringen in Duitsland wel het geval.

 

Vervelend dat er dingen niet goed zijn gegaan, maar dit ligt niet aan jouw dealer. Wel had hij je hier over kunnen informeren, maar ik weet niet of dat gebeurd is.

 

Wel hoop ik dat je verder tevreden bent over je Passat. Ik zou zeggen, start een eigen topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Net pas aangemeld op het forum en zie deze thread dus nu pas. Eerste week januari werd mijn nieuwe Passat Variant Highline incl. Executive Plus pakket geleverd. Alles goed en wel, maar geen achteruitrijcaemra, terwijl die destijds zowel via VW configurator als via Leaseplan configurator werd vermeld als onderdeel van Exec Plus pakket. Navraag leert dat de dealer meent dat de camera er ten tijde van bestellen (september 2011) uit het Exec Plus pakket is gehaald en dus niet is ingebouwd. Doordat er niet goed over gecommuniceerd is, wil Leaseplan dit netjes oplossen en de camera kostenloos (voor mij) in laten bouwen. Nu meldt de dealer (Tilburg-Bastianen in Breda) dat dit niet gaat, omdat ze de benodigde onderdelen niet kunnen bestellen. Vreemd verhaal. Heb nog geen andere dealer geprobeerd, maar dit lijtk me toch wel heel sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou voor de grap eens een andere dealer kunnen vragen of de onderdelen los zijn na te bestellen.

 

Wel heb ik wat gelezen op duitse fora dat de leverancier in Japan nog steeds een beperkte productiecapaciteit heeft, en men bij VW kennelijk heeft besloten in het kader van schaarsteverdeling nu wel in Duitsland te leveren en niet naar andere landen. Tot voor de aankondiging van MJ 2011 Wk45 leverde VW namelijk precies andersom, niet in Duitsland en wel daarbuiten. Al die duitsers op de duitse fora waren pissed natuurlijk, en nu weer blij dat ze weer geleverd krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden