Ga naar inhoud

Parkeerkaarhouder monteren aan bestuurderskant


wiseguy

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik vol goede moed begonnen aan het monteren van de parkeerkaarthouder aan de A-stijl van de bestuurderskant. Helaas krijg ik de bekleding van de A-stijil niet los, aangezien die vastgekleefd zit aan een rubberstrip (of in ieder geval iets dat plakt) van de zijkant van het raam.

 

Is het zo dat deze inderdaad vastgeplakt hoort te zijn? Of kan die parkeerkaarthouder alleen maar aan de bijrijderskant worden gemonteerd (zoals hier beschreven is: http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=144).

 

Gezien andere auto's die ik heb gehad, lijkt het me toch dat het gewoon mogelijk moet zijn om de parkeerkaarthouder aan de bestuurderskant te monteren. Ik ben echter bang dat ik de bekleding (lees stof op de afdekking ) van de A-stijl kapot trek als ik verder door trek. Bovendien zit de afdekking nog vast met 1 klem-clip. Alleen om die los te kunnen krijgen, moet ik bij het raam de bekleding onderhand lossnijden van het raamrubber (of wat het dan ook is).

 

En om met een mes in de weer te gaan bij bekleding, dat gaat me voorlopig even te ver....

 

Heeft iemand hier ook ervaring mee, of zou de bekleding in principe zo los moeten kunnen worden gemaakt? En is het ook mogelijk om die parkeerkaarthouder aan de bestuurderszijde te monteren of kan dat echt alleen aan de bijrijderskant?

 

Ik hoor het graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijrijderskant is natuurlijk wel logischer, omdat die kant meestal aan de trottoirzijde is met parkeren.

Lijkt mij overigens niet dat de A-stijl aan de passagierszijde daarom anders gemonteerd zou zijn dan aan de bestuurderszijde, maar of dat schroefgat ook aan de bestuurderskant zit weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik vol goede moed begonnen aan het monteren van de parkeerkaarthouder aan de A-stijl van de bestuurderskant. Helaas krijg ik de bekleding van de A-stijil niet los, aangezien die vastgekleefd zit aan een rubberstrip (of in ieder geval iets dat plakt) van de zijkant van het raam.

Zit normaal niet gekleefd maar er een stuk in geschoven met een rubber flap

 

Is het zo dat deze inderdaad vastgeplakt hoort te zijn? Of kan die parkeerkaarthouder alleen maar aan de bijrijderskant worden gemonteerd (zoals hier beschreven is: http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=144).

Kan aan beide kanten, heb ik ook.

 

Gezien andere auto's die ik heb gehad, lijkt het me toch dat het gewoon mogelijk moet zijn om de parkeerkaarthouder aan de bestuurderskant te monteren. Ik ben echter bang dat ik de bekleding (lees stof op de afdekking ) van de A-stijl kapot trek als ik verder door trek. Bovendien zit de afdekking nog vast met 1 klem-clip. Alleen om die los te kunnen krijgen, moet ik bij het raam de bekleding onderhand lossnijden van het raamrubber (of wat het dan ook is).

Snijden!?!

 

En om met een mes in de weer te gaan bij bekleding, dat gaat me voorlopig even te ver....

Was bij mij absoluut niet nodig

Heeft iemand hier ook ervaring mee, of zou de bekleding in principe zo los moeten kunnen worden gemaakt?

Ja dus, maar misschien is ooit je voorruit vervangen en zit er ruiten lijm op de bekleding.

Maar normaal trek je m er met enig beleid uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden