Ga naar inhoud
  • 0

ramen open en dicht via A.B. fout?!


Audiman

Vraag

Hallo allen,

 

Vanavond wilde ik bij mijn neef de ramen via de ab inschakelen (passat V5 bj.2000), bij mijn eigen auto ook gedaan met VDS PRO, en werkt perfect!

Eerst alle waardes "gelezen" en deze waren gelijk aan de waardes uit de lijst die hiervoor op diverse fora rondgaan.

Daarna eerst alleen de voorramen geherprogrammeerd, (zoals ikzelf ook heb, alleen de voorramen op de A.B.)

gecheckt en ok, maar doen het niet via de a.b.

Hierna alles weer terug gezet zoals het was. Ramen gaan nu dus (nog) niet met de ab open en dicht!

 

Nu komt het gekste: Als we nu de ramen met de sleutel in het deurslot willen sluiten, gaan de voorramen dicht en de achterramen open!?! :shock: Ja echt waar!

 

De ramen gaan via de deurbediening in de bestuurdersdeur nu ook andersom: knopje omhoog is raam naar beneden, en omgekeerd.... :|

 

We hebben alle waardes nogmaals nagekeken en ook nog eens opnieuw weer op de "oude" waardes gezet, maar dit vreemde fenomeen blijft... (Het is nu wel een erg unieke Passat V5 zo trouwens, zo rijden er geen twee van rond!!!)

 

Ik baal hiervan en vindt het erg raar, heeft iemand hier al eens zo'n soort "probleem" gehad?

 

Hopelijk herkent iemand er iets van, of zijn er op ons forum experts die het al eens bij de hand hebben gehad.

 

Alle tips en ideeën zijn welkom.

 

Groeten, Audiman

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hee Fai,

 

We hebben de code's van alle deuren weer teruggezet naar de originele codes.

Dit echter zonder resultaat, daarna weer veranderd naar de "nieuwe" codes, ook niets, en wéér teruggezet naar de oude codes inmiddels.... Zonder resultaat :cry:

 

Alles stond zoals de codelijst hieronder:

 

1J0 959 799 AH 046

Memory Address old value new value

04295 138 64

04283 138 64

04289 138 2

08628 242 246 driver side front window

12724 250 254 passenger side front window

16820 242 246 driver side rear window

20916 250 254 passenger side rear window

 

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doe nu ff dit met de code wat er nu hier staat ok

ga naarno 27 eeprom van vdspro en vul de nieuwe code in

 

Groetjes Fai

 

1J0 959 799 AH 046

Memory Address old value new value

04295 138 64

04283 138 64

04289 138 2

08628 242 246 driver side front window

12724 250 254 passenger side front window

16820 250 252 driver side rear window

20916 242 246 passenger side rear window

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

codes van 3BG en 3B zijn NIET identiek.. let daar even op.

 

Anleitung für den 3B:

 

Mit VDC mit bekanntem Login in Steuergerät 46 einloggen.

Bei allen 1J0-Steuergeräten finden sich die zu verwendenden Dezimalwerte an den Adressen 08627 (Fahrerseite) und 12723 (Beifahrerseite).

 

Angenommen, da steht 78, so ist dieser Wert zu merken.

 

Nun sind diese Werte an den Adressen für die hinteren Türen zu setzen. Die Adressen sind 16819 für die linke Seite und 20915 für die rechte Seite.

 

Angenommen, hier stehen die Werte 71 drin, so sind die nun durch die 78 zu ersetzen.

 

Fertig.

 

 

Anleitung für den 3BG:

 

Mit VDC mit bekanntem Login in Steuergerät 46 einloggen und den Wert der Adressen 16416 und 20512 auslesen.

 

Bei mir waren das jeweils 153 dezimal. Diese® Wert(e) ist/sind in binäre Zahlen umzuwandeln, d.h. bei mir ist das 10011001. Dann sind die 2. und 3. Stelle von rechts durch 1 zu ersetzen, also wird daraus 10011111. Das wird in eine Dezimalzahl zurückverwandelt. In meinem Fall war das die 159.

Jetzt werden die ermittelten Werte in die entsprechenden Adressen für rechtes und linkes hinteres Fenster geschrieben.

 

Für die linke Seite wird die 153 in den Adressen 16416, 16461 und 16506 gegen die 159 ersetzt.

Für die rechte Seite wird der nach o.g. Art ermittelte Wert in die Adressen 20512, 20557 und 20602.

 

Fertig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee Laurens,

 

Dit probleem is sinds afgelopen weekeinde opgelost! (we konden niet eerder afspreken, vandaar...)

Na veel proberen en veranderen is het uiteindelijk gelukt....

 

Je zou inderdaad ff moeten proberen de code's van de achterramen te gebruiken die in dit lijstje staan:

 

Memory Address. old value. new value

04295 138 64

04283 138 64

04289 138 2

08628 242 246 driver side front window

12724 250 254 passenger side front window

16820 250 252 driver side rear window

20916 242 246 passenger side rear window

 

Hiermee was het inderdaad weer goed!

 

Voor werking via de a.b. moet je ook de eerste 3 code's aanpassen, bij mijn neef (VR5)tenminste wel, mijn Passat doet het ook zonder deze te veranderen... :roll:

Waarom het bij de ene Passat wel zonder deze, en het bij de andere niet gaat, is mij een raadsel, maar goed... :?

 

@ alle voorgaande reacties: Dank!!

 

Succes ermee!

 

Groeten, Audiman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok top! Hartstikke bedankt! Ik heb zelf geen vagcom, dus zal wel even iemand in de buurt zoeken die het wilt oplossen (Fai? :P).

 

Het probleem is ontstaan bij VAGtechniek. Zij zouden naast de chiptuning ook het openen en sluiten via de ab instellen. Helaas werkte toen m'n achterramen andersom. Lucas wilde daarom wel de motoren vervangen, maar het leek mij al stug dat ze allebei tegelijk daar opeens stuk zouden gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil je er ook wel mee helpen, maar da's een eind rijden voor je, naar de Achterhoek... :shock:

Fai zal je graag helpen denk ik! :)

 

Motoren zijn inderdaad niet stuk, bij 'ons' gingen de achterramen eerst maar een stukje open, toen weer vanzelf dicht, na het openen, en meer van dit soort ongein! :roll:

Maar de aanhouder wint! :lol:

 

Laat nog ff weten of het is gelukt!

 

Groeten, Audiman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja zekers!!

 

Alles is weer OK!

We hebben alleen de voorramen via de AB laten lopen nu, één achterruit opende nl steeds weer na het sluiten. (waarschijnlijk de klembeveiliging?)

Daarom de achterruiten niet ingeschakeld via de AB.

 

Groeten, Audiman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden