Ga naar inhoud
  • 0

Oliepeil


Groovejunk

Vraag

Hoi Passatrijders. Ik ben al enige tijd actief op het forum en steek er best veel van op, maar hier kon ik niks van vinden en op het moment ben ik TE lui om in het boekje te kijken van de Passat.

 

Als ik mijn olie peil, waar MOET/MAG mijn oliepeil dan staan? Heb inmiddels 7000 km gereden met mijn fijne dame, maar ik kan niet zo goed beoordelen of ze wat olievocht nodig heeft. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Met streepje bedoel je natuurlijk die "bolling" in de peilstok. (even voor de duidelijkheid...voordat ik van het weekend met mijn stomme hoofd ga staan zoeken naar strepen op die peilstok :P )

 

Dan nog even een vraagje : Wat voor olie kan ik het best gebruiken? het is een 3BG uit sept 2001.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hangt er vanaf.

 

Normaal gebruikt een PASSAT het LONGLIFE systeem. Dan moet je 5 W30 VOl syntheet hebben volgens mij (durf het niet zeker te zeggen)

 

Gebruik je geen LONGLIFE systeem, dan moet je gewoon de 10 W 40 olie hebben. Waarschijnlijk heb je wel het longlife systeem.

 

is er iemand die het type LONGLIFE olie kan bevestigen?

 

EDIT: ER VANUITGAAN DAT JE DIESEL RIJD! (waarom? geen id eigenlijk :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

whoeeeii.... Dat is even een hoop info jongens! je kan mij alles vragen over (grote) netwerken, maar nog niks over een VW diesel :D

 

Het is een 3BG 100PK uit 2001. Kunnen jullie er dan wat mee?

 

@ Volkswagen : Ja het is een diesel zoals ik aangaf. Mijn eerste welteverstaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
whoeeeii.... Dat is even een hoop info jongens! je kan mij alles vragen over (grote) netwerken, maar nog niks over een VW diesel :D

 

Het is een 3BG 100PK uit 2001. Kunnen jullie er dan wat mee?

 

@ Volkswagen : Ja het is een diesel zoals ik aangaf. Mijn eerste welteverstaan ;)

 

Dan moet er 0W30 in.. of 0W40 afhankelijk wat de dealer gebruikt... het moet iig met 0W beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
whoeeeii.... Dat is even een hoop info jongens! je kan mij alles vragen over (grote) netwerken, maar nog niks over een VW diesel :D

 

Het is een 3BG 100PK uit 2001. Kunnen jullie er dan wat mee?

 

@ Volkswagen : Ja het is een diesel zoals ik aangaf. Mijn eerste welteverstaan ;)

 

haha diesel dus:)

 

Je mot ff kijken of je gebruik maakt van het Long Life systeem. Zoja:

0 W 40 / 0 W 30 (aldus Vdub)

 

Gebruik je GEEN Longlife Systeem dan kan je gewoon 10 W 40 olie erin mieteren.

 

Vaak staat er wel onder de kap een sticker of de auto voorzien is van het LONGLIFE systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je ook aangeven waar ik dat ongeveer kan vinden onder de kap? Want als ik de kap opentrek dan zie ik alleen een hoop plastic afdekkappen :)

 

Off topic:

Moet zeggen dat ik hier wel erg fijn en snel geholpen word. Chapeau!!

 

Edit : er is geen offtopic bbcode zie ik ROFL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bbcode kun je in je profiel activeren...

 

Iedere PD (pompverstuiver motor) MOET (LongLife) 0W30 of 0W40 hebben.. dit ivm het smeren van de pompverstuivers, doe je dit NIET dan kun je op zoek gaan naar een nieuw setje van 4 Pompverstuivers á 400 euro/stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, die staat ook aan. Maar dan nog bestaat er geen offtopic BBcode? Als ik op mijn forum de code Off topic:

tekst gebruik, dan word het lichtgrijs bij het posten.

 

Ontopic :

 

Pompverstuivers, die zitten er wel in ja. Althans, dat heb ik mij laten vertellen door de dealer. Ik ga van het weekend wel even op zoek of ik ergens onder de kap kan vinden wat er aan olie in moet. Tot zover iedereen bedankt!

 

Uitkomst post ik hier. Wellicht dat er meer mensen zijn die net zo lui (lees : a-technisch) zijn als ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn garage gebruikt voor mijn auto altijd gewone halfsyntheet 10W40

Volsynthetische olie vinden zij nergens voor nodig zeggen ze.

Nou heb ik ook geen pompverstuivers.

 

Het valt mij op, dat als mijn auto terug komt van een beurt (15.000 km.) dat het peil op de peilstok altijd een paar mm. boven max. staat. Die enkele mm kan volgens hen geen kwaad en ik heb ook idd nergens last van.

Mijn auto gebruikt overigens geen druppel olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoeft het niet op te zoeken.. ga naar de dealer haal LongLife of LongLifeII olie en dat MOET erin.. VW-rijders die met een PD motor rijden en er geen LL olie in doen krijgen vanzelf de consequenties voor ogen...

 

Oh ja.. bij mij geldt een gewaarschuwd mens voor 10!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn garage gebruikt voor mijn auto altijd gewone halfsyntheet 10W40

Volsynthetische olie vinden zij nergens voor nodig zeggen ze.

Nou heb ik ook geen pompverstuivers.

 

Het valt mij op, dat als mijn auto terug komt van een beurt (15.000 km.) dat het peil op de peilstok altijd een paar mm. boven max. staat. Die enkele mm kan volgens hen geen kwaad en ik heb ook idd nergens last van.

Mijn auto gebruikt overigens geen druppel olie.

 

Voor een VW is het ERG slecht teveel olie af te vullen.. de garage bedoelt denk ik.. kan geen kwaad.. bij motorschade verdienen wij ook weer wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hoeft het niet op te zoeken.. ga naar de dealer haal LongLife of LongLifeII olie en dat MOET erin.. VW-rijders die met een PD motor rijden en er geen LL olie in doen krijgen vanzelf de consequenties voor ogen...

 

Oh ja.. bij mij geldt een gewaarschuwd mens voor 10!

 

Mijn passat zat ook in het LL-systeem. (0w30 olie) Nu is de garage overgeschakeld op Excellium DID 5w40 (505.01) en dit zou geen probleem zijn?!

Auto is een TDI 130 van 2003.

 

Groeten Kenneth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden