Ga naar inhoud
  • 0

passat 3 bg 100pk wat motorisch opkietelen


derpassat

Vraag

Hoi allemaal,

 

Hoe zou ik mijn 100 pk passat'je wat meer vermogen kunnen geven?

Is dit ook een pompverstuiver? Ik heb nog plaatjes liggen voor de egr af te dichten, maar zouden deze het zelfde zijn als van een 115pk, had ik van vorige.

Moet ik dan nog een slang aan de egr dichten?

Zou luchtfilter helpen?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat potje is alleen vacuumbediening van de klep.Immers, de EGR werkt bij deellast, en in die toestand zorgt het vacuumgehalte via dat zwarte slangetje dat je de klep openstaat. Om ervoor te zorgen dat de EGR dat traject, waar iedereen het over heeft, opzeker afsluit....Dan moet je dat pijpje waar het uitlaatgas doorheen komt,bij de flenzen voorzien van blindplaatjes.

 

Dat bedoeld het merendeel van de mensen. :lol:

 

Budi

 

Ik heb naar aanleiding van de PDF over de EGR-klep even de motorkap geopend.

Als ik het verhaaltje goed begrijp moet ik het slangtje dichtmaken. EGRvraagje.jpg

 

Is dat het zwarte slangetje wat uit het chroomkleurige potje in het midden van de foto komt? Als ik daar een knikker van de kinderen in prop is het een fluitje van een cent lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dat van dat plaatje snap ik. ;-)

In de PDF op pagina 1 van deze thread die door "dieseltje" is gepost staat dat ook deze vacuumslang dicht moet.

 

Heeft de afsluiting van de vacuumslang hetzelfde effect als het plaatsen van het "plaatje" of is beide dan nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi allemaal,

 

Hoe zou ik mijn 100 pk passat'je wat meer vermogen kunnen geven?

Is dit ook een pompverstuiver? Ik heb nog plaatjes liggen voor de egr af te dichten, maar zouden deze het zelfde zijn als van een 115pk, had ik van vorige.

Moet ik dan nog een slang aan de egr dichten?

Zou luchtfilter helpen?

 

Mvg Bert

 

Ge kunt tot 140pk veilig chippen. Daarna moet ge beginnen met aanpassingen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok dat van dat plaatje snap ik. ;-)

In de PDF op pagina 1 van deze thread die door "dieseltje" is gepost staat dat ook deze vacuumslang dicht moet.

 

Heeft de afsluiting van de vacuumslang hetzelfde effect als het plaatsen van het "plaatje" of is beide dan nodig?

 

Slang afsluiten heeft in principe dezelfde werking, althans in theorie. Als alles naar behoren functioneert werkt de egr klep daarna niet meer. Probleem is echter dat veel kleppen niet meer goed werken, daarom is het naar mijn mening beter een plaatje te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden