Ga naar inhoud
  • 0

Antwoorden op mijn vragen.


TWINCRUIZER

Vraag

Goedenavond,

 

er is werkelijk te veel topics voor mij om snel antwoord te krijgen op mijn vragen, daarbij zijn er verschillende antwoorden erop, dus wilde ik graag via deze weg concreet zijn.

Het gaat om een v5 2.3 uit 2000 met 215.xxx op de klok.

 

1) welke olie is het beste voor mijn v5?

2) welke bougies zijn het beste voor mijn v5?

3)motorrevisie? of toch een ruilmotor?

4) welke benzine is het beste?

5)heb ik een "adapter" nodig om xenon in mijn koplampen te bouwen?

 

Bedankt in ieder geval, en hoop jullie kennis hierover te horen.

 

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1: 0w30 of 5w30 zla voorgeschreven zijn

2: NGK BKR5EKUP is voor jouw auto.. elektrodeafstand 0,8mm

3: wat is er mis met je motor?

4: met een hoog octaangetal zoals BP Ultimate(98) is het beste

5: nee, zijn gewoon de aftermarketsets voor te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor deze antwoorden Vdub.

Echter is mij vanmorgen naar het werk een schurend geluid te horen en daarna niets meer.. :(

 

doet wel rond draaien, (tenminste zo klinkt het) maar gaat maar niet aan.

 

Ik vrees het ergste, zoals ik veel dingen hier heb gelezen.

 

Hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden, of dat iemand weet hoe ik geholpen kan worden.

 

Ik weet het even niet meer. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij nog ff wat ervaringen van een echte V5 rijder;

 

1) 5W30 gooit de dealer er in en gaat prima, maar 10W40 (iets dikker) loopt misschien nog net iets mooier.

2) sluit ik me aan bij vdub

3) ligt aan de kosten. In beide gevallen moet de motor uitgebouwd worden, dus goedkoop is het nooit.

4) Shell V-Power. Loopt naar mijn mening nog net iets beter dan BP Ultimate of Total Excellium. Normale Euro 95 werkt ook, maar je merkt (als je motor technisch in orde is) dat je net wat extra pktjes mist.

5) Aftermarket inbouwsetje kan. Maar als je nog de OEM Hella halogeen koplampen hebt, dan is het glas hoogstwaarschijnlijk vuil of beschadigd door steenslag. In dat geval kun je beter gelijk een originele OEM Xenon set kopen, maar dat is niet goedkoop hoewel je jezelf veel geld kunt besparen door een beetje slim te shoppen op het web (PM me hiervoor). Het alternatief is dat je je koplampen schoon maakt, maar dat is een heel gedoe en voor zo'n aftermarket oplossing gaat, maar daarmee blijf je klooien - niet aan beginnen mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden