Ga naar inhoud

3BG sedan Inky Blue halve "full detail"


rvarkelen

Aanbevolen berichten

Gister was het een mooi dagje vrij dus eindelijk eens tijd om de Passat beet te pakken.

Het idee was om een volledige detail te doen maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen, geen interieur / motorruimte dus, 't was erg warm en de dames thuis wilden ook nog aandacht...Na ongeveer 8u buffelen in de hitte was ik helemaal gebroken. Ik ben om 7.30 begonnen in een vrij warm ochtendzonnetje; de volgende stappen zijn vervolgens uitgevoerd

 

- Afspoelen

- Wassen met Poorboys Super Slick & Suds, natuurlijk met washmitt en 2 emmer methode

- Afgedroogd met de Watermagnet van Meguairs (ja, de drying towel staat op de lijst, goede verhalen over gehoord ;))

- Gekleid met Meguairs Clay

- Rondje met de DAP900 met Monello Mezzo op oranje Kompressor pad

- Rondje met de DAP900 met Monello Finale op groene Kompressor pad

- Voeden met Poorboys Blackhole

- Afgenomen met meerdere Poorboys Deluxe Mega Towels

- Qua wax wilde ik eerst voor de Collinite 915 gaan maar gezien de hitte was de Poorboys Natty's Blue een verstandigere keus

- Trims en banden in Black WOW

- Ramen met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

- De boel nog eens goed nagelopen met een Cobra Supreme Buff 530 doek

 

Qua lakcorrecties heb ik enkele oppervlakkige krasjes weggewerkt met de Pro900, de eerste stapjes met de rotary, ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar da's verdomd lastig om dat goed in beeld te krijgen...ik ben heel voorzichtig te werk gegaan, niet verder dan oranje + Mezzo op standje 4, temperatuur van het lakwerk goed in de gaten gehouden maar ik was echt verblijd met het resultaat, dat smaakt naar meer!

 

Helaas beschik ik niet over een garage/carport/poetsruimte en is alles gewoon hier voor de deur uitgevoerd, om de zon een beetje te weren heb ik een parasol uit de achtertuin gebruikt zodat ik netjes in delen in de schaduw kon werken, desalniettemin ben ik toch flink verbrand :o De buren die meerdere keren voorbij kwamen (naar het werk, terug van het werk) verklaarden me allen voor gek, enfin, je kent de reacties wel ;)

 

Fototime!

 

Achterklep%20vies.JPG

De achterklep verraadt het al; opgedroogde regendruppels, boomsappen, fraai was het niet

 

Vogelpoep%20dak.JPG

Uitwerpselen van vliegende aardbewoners

 

Afspoelen.JPG

Afspoelen in een warm ochtendzonnetje

 

Beading%20Collinite%20achterklep.JPG

Nog een beetje beading van eerdere Collinite 915

 

Twee%20emmers%20werkt.JPG

Twee emmers...'t is wat

 

Kleien%20dak.JPG

Van het dak kwam niet zo gek veel vervuiling

 

Kleien%20motorkap.JPG

De motorkap liet al iets meer zien

 

Kleien%20voorschermen.JPG

Van de voorschermen kwamen wat spettertjes teer/boomsap o.i.d.

 

Wheel%20Sealant.JPG

De velgen zijn gister weer teruggeplaatst na een fijn bezoek aan de poedercoater en staan in 4 lagen PB Wheel Sealant, die hadden dus nog geen aandacht nodig, die druppels lagen er 3u na het wassen nog steeds op...

 

Geen actiefoto's, dus hier de resultaten:

 

Nicknameless.JPG

Natty's Blue, lekkere kauwgomballen-wax

 

Front.JPG

Het neusje nog half in de schaduw van mijn geimproviseerde carport

 

Neus%20laag.JPG

Trims in de Black WOW

 

Zijkant.JPG

Van de zijkant

 

Achterkant.JPG

Backside

 

Totaal.JPG

Totaalplaatje

 

Voor de volgende showoff ga ik eens flink oefenen om het plaatwerk netjes op de foto te krijgen, want dat viel nog een beetje vies tegen :-"

Verder sta ik open voor al jullie commentaar, kritiek en lovende reacties

o:-)

 

Remco

 

(topic is ook geplaatst op forum van Carclean)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie beading! Leuk als je met een motorkap vol druppels een bocht neemt en ze in de bocht zó er vanaf ziet lopen of bij flink remmen de hele voorruit nat hebt van de druppels van het dak....

 

Ik vroeg me af, of je er bewust voor hebt gekozen om geen sealant te gebruiken? Dan kun je namelijk nóg langer genieten van die druppels op de lak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet echt een bewuste keus geweest Thijs, meer een kwestie van tijd en kennis, 'k ben nog steeds lerende :roll:

Ik heb Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant staan, maar nog niet echt toe kunnen passen...volgende keer misschien.

 

Enerzijds is het jammer van dit regenachtige weer maar het effect van regen op de wax blijft gaaf om te zien :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben nog steeds lerende :roll:

 

 

en da's nou net het leuke er aan! Ik heb er ook een tijdje over gedaan voordat ik een 'pakket' had waar ik zelf als hobbyist tevreden mee was.

 

Je auto cleanen is gewoon leuk, toch!? Nu is alleen tijd een beperkende factor (en het feit dat ik eventjes op krukken loop, dat poetst niet zo makkelijk :wink::P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden