Ga naar inhoud
  • 0

Koplampen aanschaffen 3c


ahp78

Vraag

Ik heb al een tijdje lekkende koplampen en wil deze eens vervangen door een paar nieuwe. Mijn huidige zijn ook inmiddels aangeslagen van binnenuit met kalk. Mooi is het dus niet meer.

Hierdoor ben ik bij de oosterburen gaan kijken op eBay en vind er zoveel dat ik niet meer weet wat wel en wat niet goed is. Mag ik zomaar koplampen met leds inbouwen? Ik vind een setje zwart getinte met leds wel mooi. Denk dat dat ook prima staat op mijn mocca bruine passat.

Hiernaast zie ik dat er sets zijn met hoogte verstelling en originele aansluiting. Dat moet toch wel goedkomen dan nietwaar?

Iemand punten waar op gelet moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Carpcore hier op het forum heeft er zo een setje in zitten, misschien hem eens een PB doen ivm wat zijn bevindingen zijn en waar gekocht enz enz ...

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=110&t=32413&start=60

 

sensor voor automatisch licht zit in de achteruitkijkspiegel dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je antwoord. Ik heb dat topic even doorgespit en denk dat ik zijn probleem wel snap. De drl hebben constant spanning nodig welke minimaal is doordat het leds zijn. Deze zit normaal niet op de lampaansluiting. Bij inschakeling van het contact moet er dus spanning op komen te staan. Dat ze niet wat langer door branden als de hoofdlampen bij uitschakeling contact stoort me niet dus dat moet makkelijk op te lossen zijn. Daarnaast zijn feit andere units als die van hem. De mijne hebben een vaste aansluiting op de lamp en niet die losse draden op de achterkant. Dat zal ook wel helpen betreft de degelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lampen heb ik binnen. Eerste indruk is goed. Net ook even aangesloten op mijn wagen met een stekker. Zelfde probleem als Carpcore.

Stand nul, alles uit

Stand 1 (tunnelstand), alles uit of alles aan

Stand 2, ledjes aan

Stand 3, ledjes en lampen aan

 

Met andere woorden, de ledjes moet ik dus omzijlen. Deze zitten via de voeding van de buitenste lampen waar in mijn huidige unit ook leds zitten. Aangezien men echter maar 30% leds mag hebben bij het aanzetten van het licht snachts moet ik toch wat ondernemen. Daarnaast wil ik ook dat de leds in de nieuwe units altijd branden.

Wat mijn gedachtengang nu is, via een device aansluiten op de accu (leds) zodat deze altijd aan zijn en werken volgens de norm. De aansluiting in mijn stekker moet ik dan omzijlen met een weerstand zodat deze geen lampcontrole fout geeft.

Of zijn er nog andere ideen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden