Ga naar inhoud
  • 0

radio geen geheugen


edwin13387

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een 2ehands VWpassat uit 1999 gekocht.

Nu is er een probleem:

ik heb een radio gekocht, het aansluiten leek makkelijk, maar nu doet het geheugen het niet (zenders instellen, volume voor het uitgaan en nummer op cd onthouden etc)

 

Nu zou ik graag willen weten of iemand weet hoe dat komt.

vanuit mijn werk werd gezegd dat de voeding van via je sleutel gaat en dus uit valt als je je motor afzet.

maar is hier makkelijk iets aan te doen?

 

edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb niks gedaan hahaha.

uit de auto kwam een kabel,in stof gewikkeld, met hieraan 2 blokjes.

de nieuwe radio had een doosje waar die 2 blokjes precies in pasten.

het leek zo simpel:P....

 

maar ik zie dus geen losse draden.

ik zal kijken of ik morge foto's kan maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoeft niet specifiek foto's te maken. Is een standaard kwaal van VW. ze weten vaak om één of andere reden niet het verschil tussen pen 7 en pen 4

Waarschijnlijk zit er in de kabelboom van je radio de mogelijkheid om geel en rood om te stekkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij de courante goede merken (pioneer, kenwood, enz) zit er al een mogelijkheid om in hun kabelaansluitingen deze makkelijke te wisselen dmv kabelschoentjes (staat normaal gezien zelfs beschreven in de inbouwhandleiding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij de courante goede merken (pioneer, kenwood, enz) zit er al een mogelijkheid om in hun kabelaansluitingen deze makkelijke te wisselen dmv kabelschoentjes (staat normaal gezien zelfs beschreven in de inbouwhandleiding)

Klopt...ik had hetzelfde probleem bij mijn alpine radio. Hier zat ook de mogelijk om dmv kabelschoentjes de rode en gele om te wisselen!

Probleem was gelijk opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt helemaal, je hebt geen constante spanning op je radio, vaak kun je de rode en gele kabel ook gezamelijk op de constante spanning inpluggen, er zit dan een klein stukje draad aan de voedingskabel van de radio met daarop een afdek dopje, steek je 2e kabel erbij en je probleem is opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden