Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak 3B variant 1998 op 3BG variant 2004


www123

Vraag

Heren,

 

Na lange afwezigheid toch weer eens een vraag.

 

Heb nu even de oude 3B variant 1998 AFN en de nieuwe 3BG variant 2004 ALT op mijn oprit staan. Wil de trekhaak ombouwen en lees dat dit kan, wel pin bezetting stekker even veranderen.

 

Op duitse fora lees ik echter van alles over knipperlicht relais vervangen en problemen met snel knipperen van de knipperlichten als er een aanhangwagen aanhangt. Hoef geen constante plus of mistlicht.

 

Kan ik hem gewoon overzetten zonder kermis of geeft dit idd problemen. Nieuwe kabel sets bevatten vaak een relais/stukje electronica, die van mij niet, zit wel een relais voetje bij maar daar zit een lus in gestoken van draad.

 

Mvg WS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste,

 

heel interessante vraag, waar jammergenoeg hier geen antwoord op komt,

ik heb onlangs trekhaak laten versteken van passat bj 2000 naar passat bj 2005,

en de installateur liet me ook weten dat de lichten niet werken.

 

Kostrpijs voor een aanpassing van de lichten: rond de 45 euro...

Het overplaatsen zelf kostte 160 euro ...

 

Onlangs gemerkt dat er een fiche uitgetrokken is in mijn koffer, in het vakje van EHBO, ik vermoed

dat dat de fiche is voor de trekhaaksignalisatie... (maar nog niet kunnen opzoeken).

 

Maw WS, volgens mij kun je dit niet zonder kermis ...

 

mvg Davy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou normaalgesproken gewoon even de kleuren in de gaten houden.. en ik meet altijd met de spanningszoeker na of een draad idd voor een bepaalde lamp is voor ik em soldeer of krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3B en 3BG achterlichten hebben verschillende pinbezettingen, vandaar moet je ook een soort adapterkabel maken als je 3BG achterlichten in je 3B wilt hebben.

Bij een 3B trekhaakkabelset in een 3BG aansluiten (die je gewoon achter de verlichting doorlust) moet je dus ook iets soortgelijks aanpassen. Uit dit schema (http://www.passatplus.de/umbauten/rueck ... dapter.htm) kun je ook de benodigde informatie halen. En meten is weten. Een paar draden moet je even onderbreken en anders aansluiten inderdaad. Het mooiste is natuurlijk om de pinnetjes uit de stekkers te halen en er op de correcte wijze weer in te steken.

 

Heb het 2 jaar terug ook gedaan en werkt tot nu toe gewoon prima, geen enkel probleem met knipperlichten en ben al verschillende keren met caravan naar Middellandse zee geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden