Ga naar inhoud
  • 0

3BG 2004: roest in beide voorschermen


gurby

Vraag

Mijn 3BG van 2004 met nu 205dkm roest in de wielkasten voor. Beide kanten, bestuurderskant het meest.

Het is duideljik te zien dat daar lakpunten zijn weggeslagen, denk door opspattende steentjes vanaf de voorwielen ofzo.

Maar ik heb dit bij mijn vorige 2 passats 3B, allebei tot over de 350dkm gereden, nooit gezien...

 

Herkent iemand anders dit ook?

 

Is in ieder geval wel een adviespuntje om dit af en toe te checken en zonodig te ontroesten en bij te tippen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dit bij mijn wagen ook op de binnen rand van het spatscherm. Maargoed, ik heb dan ook ruim 435000 km op de teller staan.

Dan kijk je niet meer op een klein beetje steenslag ;-)

heb vorige week wel een rondje met de lakstift gedaan om e.e.a. aan te stippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om maar eens een ouwe koe uit de sloot te halen ...

Ik heb me laten vertellen (en ik geloof het ook!) dat het probleem met de spatschermen zit in de geluidsisolatie. Dit zijn echte sponsen en slorpen dus water op om dan gedurende vele dagen een nat contact te maken met de binnenkant van het spatscherm.

Ook bij mijn Passat uit 2004 zag ik vorige week het probleem.

Op aanraden van een medeforummer heb ik de plastic schaal in de wielkast gedemonteerd en de beide sponsen verwijderd. Roest weggeschuurd en behandeld; hopelijk blijft het goed.

 

Ik schrok toch van dit probleem, temeer ik daar nog niet eerder van hoorde maar het een veel voorkomend euvel blijkt.

 

Misschien toch de moeite om eens onder je voorste scherm te piepen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas voor mij niet. Ik ben vorige week langs geweest met een paar roest puntjes, waaronder roest onder de (chromen) dakrails, een puntje vanonder de achteruit vandaan en de twee schermen. Van de week kreeg ik bericht: Afgewezen door VW. Helaas pindakaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden