Ga naar inhoud

  • 0

Keuze Subwoofer + versterker


RogerPassat

Vraag

Hoi aan alle audio experts,

 

Ik wil in mijn Passat Variant een subwoofer installeren, als aanvulling op de reeds aanwezige installatie (in mijn ogen goed, ondanks dat er altijd baas boven baas is).

Het enigste probleem van deze set is dat de achterdeuren niet goed genoeg bestand zijn tegen de basklanken op hoger volume (trillen).

 

Nu wil ik dit probleem verhelpen en het geluid optimaliseren door een subwoofer bij te plaatsen

Het "probleem" is echter dat ik geen ruimte wil verliezen in mijn kofferbak, dus zal het een woofer zijn, die ingebouwd gaat worden in het reservewiel.

Uiteraard zal deze aangestuurd moeten worden door een aparte versterker.

 

Nu zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer, zoveel woofers en versterkers zijn er te krijgen. Ik ben dus op zoek naar een woofer + versterker combinatie die geen grote volumekast nodig hebben.

(Ik heb nog een Alpine versterker, maar deze is alleen 2/3/4- kanaals (Alpine MRP-F240, 4 x 90Watt)

 

Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag. :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
en klinkt het ook goed? Want zou ook zoeits willen maken maar ben wat aant twijfelen. Heb jij dan een free-air subwoofer? want zou toch normaal anders in een kist moeten steken?

Wil ook wel geen koffer verliezen!

Bij mij gaat het wel om een sedan versie.

 

Mvg Bert

 

Hoi Bert, Ik vind het goed klinken, het is (zoals reeds vermeld) precies de aanvulling die ik zocht. Buiten de wagen hoor je er weinig van (geen boom-car).

De woofer die ik gebruikt heb is door Rainbow speciaal voor kleine ruimten (lees kisten vanaf 14 liter) ontwikkeld. Ik kan het waarschijnlijk nog verbeteren door het reservewiel te verwijderen, maar je zal dan net een platte krijgen.

Ik weet niet of dit voor jouw een optie is omdat jij een gesloten kofferbak hebt en ik alleen een afdekzeil (variant) heb. Geluid zal misschien teveel tegengehouden worden, maar horen zal je het wel. Het is maar net wat je wilt. De druk wordt bij mij "afgevoerd" doordat ik de afwateringsdop heb verwijderd.

 

Misschien zien we elkaar wel op een meeting, kun je luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
goed merk!!

 

wel als je een trf2212 erin krijgt!!!!!

 

wel ik speelde met als uit de power reeks ampje voor de sub bd30000

zwaarste compo en 16 speaker in de deuren enz....

 

een berg poen,en speelde voor geen meter.... rockford gaat hun eigen moeten herpakken... :wink:

 

o,en die 50 carre hoop dat het meevalt,moet er zo nog twee naar achter leggen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

50mm² .... Dat is nogal :D

 

Bij mij moet er een nieuwe 10mm² getrokken worden ...

Ik weet alleen zelf niet hoe dat moet. Ik weet niet eens hoe je zoiets op je accu zet joh... bij mij zit het nu nog in de zekeringenkast.

 

Als je het bij je eigen passat hebt gedaan ... misschien intresse om mij ook eens te komen helpen ? Je woont toch in hetzelfde dorp.

 

Weet iemand trouwens hoeveel meter kabel ik ongeveer nodig heb om van de accu fatsoenlijk naar de koffer te komen ?

En is 10mm² voldoende voor mijn install :

DLS Genesis Q100X 4 kanaals versterker met daarop Rockford 6x9's en een Rockford stage 2 12" sub. Met daarvoor een Rockford 1 Fahrad Powercap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
roy zou dan toch naar één 35mm gaan hoor,vergeet niet voeding is de basis van één goede install

 

6 meter is voldoende om naar achter te gaan, en voor uw powercap

 

Kun je me ook eens vertellen hoe je het vast moet maken aan je accu (graag met foto) ?

Ik heb dat nog nooit gezien eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zal ik alles op foto zetten voor jullie

 

Graag ! :) ....

 

Of het moet zijn dat Antonio binnenkort toch nog even tijd kan vinden om me te komen helpen. Maar hij heeft het volgens mij erg druk, dus ik denk dat ik zelf aan het knutselen moet.

 

Antonio als je dit leest ... laat even weten of je nog tijd en zin hebt om te helpen :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
roy zou dan toch naar één 35mm gaan hoor,vergeet niet voeding is de basis van één goede install

 

6 meter is voldoende om naar achter te gaan, en voor uw powercap

 

Kun je me ook eens vertellen hoe je het vast moet maken aan je accu (graag met foto) ?

Ik heb dat nog nooit gezien eigenlijk.

wel roy als je nou een 35mm neemt,vraag je gewoon aan je ice-boer achter een accuklem....

 

persoonlijk gebruik ik alleen van kabels en toebehoren mateiaal van caliber,maar da is ieder zijn goesting he.

 

van caliber moet je dan vragen achter een bt 400p kost een 26.95 euro :wink:

 

foto:kun je 1*35mm in kwijt en zoals je ziet nog wa kleindere

 

bt400n1oq.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat ik 35mm ga nemen Wirepassat. Dat is me toch wel erg dik, en lijkt me licht overdreven voor mijn lichte install.

 

Ik denk dat ik ergens tussen de 10mm² en 20mm² in ga.

 

Is het dan nog steeds nodig om een accuklem te gebruiken ?

 

Ik gebruik overigens ook alleen maar materiaal van Caliber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden