Ga naar inhoud
  • 0

V6 TDI automaat heeft onderin weinig vermogen


dasgoed

Vraag

Ik heb een passat v6tdi Automaat 110 kw bj 2001, KM 190000

ik heb het gevoel dat hij de laatst tijd steeds minder vermogen onderin het toeretal heeft . :(

als ik bv bij een kruispunt wegrijdt dan moet ik echt extreem veel gas geven en als hij an bove neen bep toerental id san gaat het wel . naar zo normaal wegrijden is hij zo traag .

als ik hem uitlees met vagcom dan geeft hij geen storingen aan .

maakt geen rare geluiden bij de nokkenas of zo .

 

tevens zegt men bij vw dat de automaat onderhoudsvrij is , maar voor mijn gevoel zou het geen kwaad kunnen om de olie van de automaat een keer te verversen .

 

Iemand ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is al een tijdje geleden dat ik deze vraag geplaats heb .

 

Ik heb nu inmiddels een nieuwe lmm geplaatst . is er wel iets beter van geworden

, maar nog steeds niet zoals het hoort te zijn (voor mijn gevoel)

Kan ik de drukdoos op de turbo ook testen ?

en zou het ook nog met het egr te maken kunnen hebben ?

weet iemand ofdat er ook afdekplaatjes / setjes te krijgen zijn voor de egr af te dichten van een V6 TDI AKN motor .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

drukdoos is wel te testen, alleen is het een beetje lastig te bepalen hoeveel ie doet.. het stangetje naar de schoepverstelling moet ca 1,5 bewegen.. je zou het kunnen proberen door even zelf(met een slangetje) aan die drukdoos te zuigen en kijken of het stangetje beweegt.

 

Drukdozen zijn in principe niet los te koop.. JB Autoservice verzamelt wel drukdozen.. misschien dat hij er nog 1 heeft voor een schappelijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
...

weet iemand ofdat er ook afdekplaatjes / setjes te krijgen zijn voor de egr af te dichten van een V6 TDI AKN motor .

 

Deze kan ik voor je maken en opsturen naar je. Weet wel dat het niet bij elk blok kan, soms zorgt zo'n plaatje voor storing.

 

Stuur maar een PB als je geïnteresseerd bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden