Ga naar inhoud
  • 0

Alarm 3c


Charles16v

Vraag

Mijn Highline 3c variant heeft dus alarm, maar wat voor alarm precies geen idee.

Ben er vandaag achtergekomen.

 

Als ik de ramen openlaat en de arm erin steek gaan de knipperlichten knipperen.

Alleen hoor ik geen sirene. Is het een manier omdeze aan te zetten????? vind het maar raar

 

Als ik de ramen openlaat en en sluit de auto dan gaan ze niet vanzelf dicht. wel als ik de knop inhoud van de afstandbediening. Kan dit ook anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Als ik de ramen openlaat en de arm erin steek gaan de knipperlichten knipperen.

Alleen hoor ik geen sirene. Is het een manier omdeze aan te zetten????? vind het maar raar

Ik ook, sirene kaput?

 

Als ik de ramen openlaat en en sluit de auto dan gaan ze niet vanzelf dicht. wel als ik de knop inhoud van de afstandbediening. Kan dit ook anders.

Naar mijn weten niet.

Hoewel, bij mij gaan soms de ramen dicht bij het uithalen van de sleutel.

Maar ik weet niet precies wat dit activeert. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat sluiten doet hij bij mij idd ook na lang vasthouden van de sluit knop. Hoor een kort piepje en hij houdt even kort op met sluiten.

 

Als het goed is, is bij mij ook ingesteld dat als het gaat regenen, de ramen sluiten als ze openstaan. Maar of dit werkt? Zal het binnenkort eens proberen voor t autowassen.

 

Iedere 3c heeft toch een soort alarm? Startblokkering of hoe je het noemen kunt? Heeft de highline dan sensoren e.d. in het dak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedere 3c heeft een soort alarm... niet iedere 3c heeft een sirene... en nog minder 3c's hebben sensoren binnen. Maar dat je sensoren zou hebben en geen sirene lijkt mij nogal onlogisch. -Als je sensoren hebt heb je ook een schakelaar op de B-stijl (naast de bestuurdersstoel) om de sensoren uit te schakelen...

Voor het sluiten van de ramen met AB kan je met vacom ook 'comfortsluiten met AB' instellen, dan kan je de knop loslaten op het moment dat de ramen beginnen te sluiten.

 

En regensluiten moet zowel in het boordnet als in de regensensor gecodeerd worden, anders werkt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iedere 3c heeft een soort alarm... niet iedere 3c heeft een sirene... en nog minder 3c's hebben sensoren binnen. Maar dat je sensoren zou hebben en geen sirene lijkt mij nogal onlogisch. -Als je sensoren hebt heb je ook een schakelaar op de B-stijl (naast de bestuurdersstoel) om de sensoren uit te schakelen...

Voor het sluiten van de ramen met AB kan je met vacom ook 'comfortsluiten met AB' instellen, dan kan je de knop loslaten op het moment dat de ramen beginnen te sluiten.

 

En regensluiten moet zowel in het boordnet als in de regensensor gecodeerd worden, anders werkt het niet...

 

Heb in de B stijl inderdaad een knop zitten waar ik vandaag ben achtergekomen toen ik bij guy was voor de full guymode.

Daarmee kan ik de hellingdetectie uitzetten en binnendetectie uitzetten. weet alleen niet wanneer hij aan of uitstaat.

Volgens guy kan het zo zijn dat de sirene is uit geprogrammeerd. weeet iemand hoe ik die aan kan zetten met vagcom. of wil ik wel graag een signaal met open en sluiten auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan alleszins met vagcom alvast de fouten uitlezen... Alarm zit in de comfortmodule. Mogelijk staan de sensoren en/of hoorn niet aangemeld.

 

De binnendetectie en hellingsdetectie gaat altijd aan. Je kan ze met die knop tijdelijk uitzetten (bv als je kinderen of hond in de auto blijven terwijl hij op slot gaat) : kontakt af, deur open, knop drukken (lampje gaat geel branden), deur toe en op slot. Alarm gaat terug aan bij volgende keer op slot doen zonder dat je aan de knopjes moet komen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de comfortmodule :

 

byte 15, bit 0 : 0 = alarm actief, 1 = alarm gedeactiveerd

Byte 16, bit 4 : 1 = sirene geïnstaleerd, 0 = niet geïnstalleerd

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In de comfortmodule :

 

byte 15, bit 0 : 0 = alarm actief, 1 = alarm gedeactiveerd

Byte 16, bit 4 : 1 = sirene geïnstaleerd, 0 = niet geïnstalleerd

 

grtz, dre

 

Okay mooi,

 

Ik ga morgen even bij wheeler langs voor de guymode lampen te programeren, omdat de kabel bij guy het niet deed.

Wheerler wist niet hoe het geluid van het alarm werkt maar denk dat het met deze gegevens wel moet lukken.

Kun je ook nog aangeven hoe ik een geluidsignaal krijg met openen en sluiten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oeps, heb ik nu even niet bij de hand.... even verder bladeren door de comfortmodule.... dan vindt je het wel. Ik kan het zelfs in m'n MFA aan of uit zetten...

 

"blinker with remote close" en "blinker with remote open" zijn al aangevinkt... en in dezelfde kolom vindt je ook "horn with remote open " en horn with remote close"... In m'n MFA heet dat "Quitter tone".... (of zoiets).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oeps, heb ik nu even niet bij de hand.... even verder bladeren door de comfortmodule.... dan vindt je het wel. Ik kan het zelfs in m'n MFA aan of uit zetten...

 

"blinker with remote close" en "blinker with remote open" zijn al aangevinkt... en in dezelfde kolom vindt je ook "horn with remote open " en horn with remote close"... In m'n MFA heet dat "Quitter tone".... (of zoiets).

 

grtz, dre

 

Ik kan het niet in Mfa. kan wel bv deuren latensluiten na 15km/h, comminghome enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag even met Wheeler geprobeerd maar krijg er geen geluid uit terwijl alles aan staat.

Wel heb ik er een optie bij in het mfa dat is de optie ATA-CONFIRM weet iemand wat het is kan hem aan en uit zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vandaag even bij de dealer geweest voor terugroepactie van de bobines. Zij hebben hem even uitgelezen en ze gaven aan dat hij storing had bij de sirene. Kon een kagbelbreuk zijn maar ook de sirene. Ff kijken wat ik nu doe. Als ik terug ga word het denk ik een duur grapje. eerst denk ik maar een kijken naar een 2de hands sirene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben vandaag even bij de dealer geweest voor terugroepactie van de bobines. Zij hebben hem even uitgelezen en ze gaven aan dat hij storing had bij de sirene. Kon een kagbelbreuk zijn maar ook de sirene. Ff kijken wat ik nu doe. Als ik terug ga word het denk ik een duur grapje. eerst denk ik maar een kijken naar een 2de hands sirene

 

 

Terugroepactie van de bobines?

Voor je 3C?

Heb je meer info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nej zit echt zo'n hoorn daar op die plek aan een beugeltje precies onder de rechter koplamp/ ruitensproeireservoir.. Weet niet waar de hoorn van de claxon hangt maar hier lijkt hij verdomd veel op. en heb toch origineel vw alarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden