Ga naar inhoud
  • 0

combinatie: Velg / band !?


Shining

Vraag

Binnenkort wil ook ik nieuwe rollers onder mijn bolide

Alleen kan ik er niet echt uitkomen..

Ik weet dat iedereen een eigen mening heeft maar ben toch benieuwd wat jullie van mijn " begin plan " vinden.

 

Hoop dat iedereen z'n mening geeft en met ideeën aan komt, want er zijn vast mogelijk heden die ik nog lang niet weet.

 

Het gaat om een Passat 1.8T

 

Steek 5/112

Naaf 57,1

ET minimaal 35

ET maximaal 45

 

dsc01636u.jpg

 

Ik trap af:

Mijn voorkeur gaat uit naar chroom en ik denk dat 18" een mooie maat is, wel lijkt het mij mooi om een zo plat mogelijke band erop te hebben.

7590-Drag-Wheels-DR11-Chrome-1718-Inch.jpg

 

Iemand waarom ik dit wel, of juist niet zou moeten doen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou bij een 3B met 8 inch breed een ET waarde nemen vanaf 40. Dan vallen de velgen vóór net binnen het spatbord.(achter makkelijk natuurlijk) Maar goed mijn mening. Het ligt er natuurlijk aan wat je zelf mooi vindt, de ene wil ze gelijk met het spatbord hebben en de ander niet.

Als je 18 inch zou nemen en een echt platte band wilt : 215 35 18 heb ik ook wel eens gezien, echt weinig rubber! Je rolomtrek is dan ietsje lager dan de "normale" maat van 225 40 18.

Veren/dempers : welke verlaging heb je/ga je nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
welke verlaging heb je/ga je nemen?

 

Er zat al een schroefset onder van FK toen ik hem kocht

Dus hij ligt al iets lager dan normaal, hoeveel precies weet ik niet.

 

Als je 18 inch zou nemen en een echt platte band wilt : 215 35 18 heb ik ook wel eens gezien, echt weinig rubber

Heb je hier misschien een foto van ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou wel uitkijken met chrome velgen, het staat al gauw kitscherig. En omdat jouw auto zelf helemaal geen chroom heeft lijkt het me wel overdone.

Kijk qua ET-waarde ook naar de breedte van de velg. Ik heb zelf (ook een 3B) 8J brede velgen met 225 banden. ET35 komt bij mij aan de vooras heel mooi uit, achter zou ik zelfs naar ET30 kunnen.

Mijn velgen in ET45 zouden volgens mij gaan aanlopen tegen de veerschotels, bij een smallere velg kan ET45 waarschijnlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk qua ET-waarde ook naar de breedte van de velg. Ik heb zelf (ook een 3B) 8J brede velgen met 225 banden. ET35 komt bij mij aan de vooras heel mooi uit, achter zou ik zelfs naar ET30 kunnen.

Mijn velgen in ET45 zouden volgens mij gaan aanlopen tegen de veerschotels, bij een smallere velg kan ET45 waarschijnlijk wel.

 

8 inch breed ET 45 met 225 gaat niet aanlopen aan de binnenzijde, rijdt ik namelijk zelf mee (3B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ meestalmartijn:

Nice rims, die 8,5 J staat dat voor de dikte van de band??

 

@ 3V:

Die chroom accenten word aan gewerkt, denk aan, raamlijst, uitlaat sierstuk en grill. ;)

Dus daar had je wel een punt!

 

Al met al, ben ik helemaal niet zo thuis in al die ET waardes en maten enzo.

Welk getal staat voor wat, Ik wil het liefst zo groot / breedt mogelijke velg en plat mogelijke band.

 

En misschien iemand die een eigen inbreng heeft over een bepaald type velg, waarvan hij/zij denk dat mooi staat onder mijn auto ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(Ik heb het topic even naar het juiste subforum verhuisd.)

 

Misschien heb je hier wat aan: viewtopic.php?f=130&t=21484

Op pagina 1 staat een aantal weetjes over velgmaten en dergelijke.

Een voorbeeld: 8Jx15H2 ET40

8J is de breedte van de velg in Inches

15 is de diameter van de velg in Inches.

H2 staat voor de velgrand, in Europa altijd H2 (beide zijden met 'hump' in het velgbed)

ET40 wil zeggen dat het midden van de velg 40mm verschoven ligt t.o.v. het pasvlak met de wielnaaf, de velg valt dan 40mm verder naar binnen. Ergo: hoe lager de ET-waarde, hoe verder de velg naar buiten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden