Ga naar inhoud
  • 0

Constante/geschakelde stroom in Passat 2005?


siebster

Vraag

Ik heb even gezocht op het forum maar er wordt wel een melding gemaakt voor de vorige types Passat, maar niet voor het nieuwe model.

 

Vraagje, wie weet waar ik een geschakelde of een constante + kan weghalen?

Ik heb een + nodig bij de binnen spiegel voor de GPS muis. Het liefst heb ik daar een contact geschakelde +.

Ook wil ik een constante stroom op de trekhaak hebben, enig idee waar ik die kan weghalen?

De moderne computer electronica laat het vast niet toe om ergens iets af te tappen.

 

Het betreft een Passat 2005 sedan 2.0 tdi.

 

Suggesties zijn welkom. :idea:

Alvast bedank, Siebo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij de zekering kast kun je beiden weghalen.

Als je geluk hebt zijn er nog een paar posities over waar aan een kant al een stekker zit. Dan is het een kwestie van een stekker aan de andere kant en een zekering erin en klaar.

 

Edit. Normaal gesproken zijn de kabelsets voor het nieuwe model passat al dertien polig. En als je dealer het goed heeft aangesloten moet er ook gewoon al constant plus liggen naar jet trekhaak aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedoel je dat je GPS-muisje in één nacht je hele acuu leegtrekt?

 

Dat lijkt me geen muis maar een GPS-Olifant :D

 

Dit moet je echt even met de multimeter doen, stroompje zoeken, en dan kijken of er wel echt de spanning afgaat als je de sleutel er helemaal uittrekt.

 

Ik heb m'n carkit ook ergens op een vrije aansluiting zitten die netjes uit gaat als de sleutel eruit gaat. Ik zal straks even kijken of ik een foto kan maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

'k heb ff foto's gemaakt voor je GPS_olifant.

 

Il heb mijn carkit aangesloten op de kabel die links naast je relaiskast loopt, achter het kastje links naast je stuur.

 

de RODE draad is geschakelde plus, aftappertje erop en klaar.

 

Zoals je ziet zit er dichtbij ook een mooi massaatje aan het metalen chassis.

 

Of deze plus ook goed is voor je trekhaak vraag ik me af. Meestal draait daar een koelkast o.i.d op, dus die zou ik rechtstreeks uit de accu halen.

 

Overigens denk ik dat-ie inderdaad al in je 13-polige stopcontact bij je trekhaak zit.

post-2136-1423822082,6318_thumb.jpg

post-2136-1423822082,6943_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toppie, als dit bij jou werkt moet het bij mij ook werken.

 

Ps heeft jou auto al een paar dagen stil gestaan?

 

Ik had de stroom afgetapt van, wat achteraf bleek, de binnen verlichting.

Dit zorgde er voor dat het "systeem" niet in standby ging staan. Men moest meten en zoeken, telkens weer een halfuur wachten, dan weer meten en zoeken. De wagen schijnt een "canbus systeem", ( wat dat ook zijn moge zijn) te hebben. Dus het komt heel precies waar je de aftap weghaalt.

Zo werdt het gps muisje een zware olifant.

Je had gelijk wat betreft de trekhaak, stroom zit er al in. Alleen was de massa hier niet in orde, vandaar dat de verlichting en kk in de caravan niet werkte.

 

Thx. voor alle hulp.

Gr Siebo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto staat inderdaad wel eens een paar dagen stil, zonder accuproblemen, dus zo moet 't wel lukken!

 

CAN-bus is een soort data-netwerk in je auto, waar alle contorllers mee communiceren. Zo kan je alle instellingen in je auto via dit centrale netwerk doen en is het eenvoudig om storingen en problemen te detecteren.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag ik daar nou kotsblokjes op die foto's, FOEI!

Je moet ook niet zomaar ergens een draad bij aansolderen, je moet altijd een vrije positie pakken in je zekeringkast en als je goed kijkt zie je een altijd dikke stroomvoerende draden. Twee ervan zijn constant plus en een ervan is geschakeld. Als je goed kijkt zie een plusstrip in je zekeringkast waar nog een aantal posities van vrij zijn en daar kan je dan een draad bijdoen in een vrije positie. Nooit zomaar een draad ergans bij aanmaken als je niet weet waar die vandaan komt!

Je kaan inderdaad ook een van die plusdraden van je trekhaak pakken.

Als ze die goed hebben aangesloten zitten die gemonteerd zolas ik het hierboven heb beschreven. Maar kostblokjes moet je ritueel verbranden. Altijd netjes solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Solderen in je auto?

 

Volgens mij moest je dát nu net niet doen omdat alles in je auto constant in beweging is en soldeerlasjes hier niet tegen kunnen..

 

Sterker, er is in een af-fabriek auto, op de printplaatjes na niets gesoldeerd!

 

Wat is er mis met de kotsblokjes? (haha, mooi woord!) Ik zie ze mijn dealer ook gebruiken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook de draad doorknippen, 1 cm aan elke kant vrijmaken, de draad voor het accessoire erbij en draaien maar. Als alles goed aan elkaar gedraaid is isoleren met een stukje tape en klaar is Kees.

 

Je kunt zeggen wat je wilt, maar op zo'n manier gebruik je in elk geval geen "kotsblokjes ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden