Ga naar inhoud
  • 0

Roest op remschijven


MutsjePassat

Vraag

Wat voor ramp is het als ik vrij snel roest op mijn remschijven heb? Ben vandaag naar de Dealer geweest omdat mijn Lichtmaschine (weet niet wat het op z'n Nederlands is Wisselstroomdynamo?) piept. Ik heb toen een telefoontje gehad dat de Maschine en dat de remmerij achter kompleet vervangen moet worden. Dat eerste kan ik nog wat bij bedenken, maar dat van de remmerij snap ik geen bal van. Ik hoor niks als ik rem en ze werken nog perfect.

 

Wie kan mij verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

remmerij achter zal denk ik wel bedoeld worden de remblokken en de remschijven..

 

Normaal worden meerdere malen de blokken vervangen maar op een gegeven moment beginnen de schijven te dun te worden. Dan moeten deze ook vervangen worden. Zal toch nog wel mee vallen voor 2 schijven en blokken denk ik zo of niet?

 

Daar merk je voor de rest bij normaal gebruik niets van.

 

Roest op de schijven dan heb je al binnen 5 minuten.. kijk maar eens als je de auto net gewassen hebt! 1x remmen en het is weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
remmerij achter zal denk ik wel bedoeld worden de remblokken en de remschijven..

 

Normaal worden meerdere malen de blokken vervangen maar op een gegeven moment beginnen de schijven te dun te worden. Dan moeten deze ook vervangen worden. Zal toch nog wel mee vallen voor 2 schijven en blokken denk ik zo of niet?

 

Daar merk je voor de rest bij normaal gebruik niets van.

 

Roest op de schijven dan heb je al binnen 5 minuten.. kijk maar eens als je de auto net gewassen hebt! 1x remmen en het is weg!

 

Hoeveel kost het dan als je 2 nieuwe schijven en 2 blokjes wilt vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
pff.... weet het echt niet precies maar denk een setje blokjes 50 euro, setje schijven 150 Euro... 45 min werk of zo? maar nogmaals dat is een grove inschatting

 

de dealer kwam met de lichtmaschine tussen de 300 en 400 euro en als ik de remmen ook doe is de rekening bijna 1000 euro :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan zijn dat het deel roest op de achterschijven hoger is dan een bepaald percentage, dit komt veel voor..

 

Schijven EN blokken achter samen kosten ca 100 euro excl BTW, althans bij mijn leverancier.

Goedkoopste nieuwe Dynamo kost 266 ex btw, losse poeli kost ca 110 ex btw

 

Ik denk dat ik binnen een uur je achterremmen wel vervangen heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt de dynamo nog wel? Is het alleen het piepgeluid of laad de dynamo ook niet meer bij bedoel ik? Dynamo + Vrijloop poelie is samen makelijk te laten vervangen voor max 400euro incl.(Niet bij de dealer uiteraard, Mijn dealer rekent 600euro voor het vervangen van een dynamo. Zodoende doe ik dat soort reparaties zelf.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden