maurizio046 Geplaatst 18 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2011 Hallo ik heb het volgende probleem. Het gaat op een passat 1.8t variant motorcode aeb het probleem is de auto houd in rijd met lichte schokjes de toeren teller schommelt op en neer en af en toe na gas geven valt hij helemaal uit ook heeft hij echt een extreem hoogverbruik met 10l haal ik net 50 a 65 km ook loopt de temp niet helemaal naar 90graden ik heb zelf vcds 10.6 maar hij geeft totaal nergens fouten aan. welke blokken moet ik uitlezen of wat moet ik doen om dit goed te krijgen? hopelijk kan iemand mij hier helpen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2011 Tja, dat is idd extreem verbruik, aangezien geen codes zou ik eerst koelwatertempsensor vervangen (achterop het motorblok), dit is het meest voor de hand liggend probleem icm geen foutcodes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 18 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2011 Heej jah ik heb zelf de auto meerdere malen uit gelezen enzv maar komen geen fout codes in terug verder weet ik niet welke blokke ik moet uit lezen met de Vcds 10.6 het is een aeb de een zegt n75 stuk de ander lmm maar heb geen zin om dalijk 100de euro''s uit te gaan geven terwijl er maby iets kleins is maar dat hij zo vreemd stationair loopt is ook raar en het inhouden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2011 Stationair bagger lopen kan ook duiden op een vacuumlek, echter aangezien de temp-aanwijzing niet normaal is zou ik eerst de kw-sensor vervangen, daarna verder kijken. kw-sensor kost niet de wereld. Heb je al eens geluisterd onder de motorkap bij stationair qua (afwijkende) geluiden? Indien de motor is gechipt dan wellicht de vacuumleiding onder het koelwaterreservoir, deze staat erom bekend om de scheuren, daarom is een check onder de motorkap qua vacuumleidingen wel een goed begin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 18 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2011 Heej jah dit ga ik morgen doen ik ga alle slangen enzv los halen schoon maken en nakijken Verder word de koelvloeistof zon 70 graden op de teller met motor aan en als motor uit is staat ui op 90c maar morgen eens alle slangen gaan na kijken enzv Denkelijk ook maar eens gaan denken aan nieuwe boegies filters enzv Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 19 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 Verder word de koelvloeistof zon 70 graden op de teller met motor aan en als motor uit is staat ui op 90c Als ik dit bij elkaar lees denk ik dat je ook je thermostaat even moet vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 19 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 Nieuwe termostaat er in maar ik krijg hem niet ontlucht ik weet wel waar die ontluchting slang zit daar komt allemaal stoom uit geblazenmaar volgens mij hoort dit niet auto word 110 a 125 graden wt is de goede manier om te ontluchten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 19 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 Doet 'ie grotendeels vanzelf, maar het laatste stukje moet je 'm vaak even helpen via de kachelradiator. Zijn wel een paar topics over, even de zoekfunctie gebruiken. Ontluchten zou ik sowieso niet met hete motor doen... Als íe dan nog warm blijft lopen is het ws toch je waterpomp, is wel een bekend probleem bij de 3B/3BG. Ik zou wel uitkijken, zo gauw hij boven de 90 komt kun je beter stoppen want anders kost het je je kop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 19 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 Ik heb de topictitel even aangepast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 19 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 heej dank je wel voor de tip ben maar gestopt begon te regenen morge ook nog die meeting hier in echt kan er dus niet heen als het niet gaat lukke |heb kvs in de auto gedaan laat hem nu staan tot morge vroeg morgen even helpen met laatste stukje dan dan spuit er water uit terug er op zetten dan rijden en af en toe de dop even loshalen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 auto mag sowieso geen 120 grad. worden, de thermostaat moet zeker open zijn bij ca 78 graden, zo niet heb je OF de thermostaat niet goed gemonteerd of je waterpomp is naar de kloten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 19 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 Het is een splinter nieuwe thermo kan het ook zo zijn dat deze al kapot is of was ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 heb je hem er goed om in gedaan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 19 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2011 ik heb hem er in gedaan hoe die andere er af is gekomen met het veertje enzv binne naar het blok en het andere kant in het plastice houdertje maar kan het niet zo zijn dat die andere een 72grade thermo was ofzo ? want het probleeem was dat hij konstan 76 grade was het enige wat ik heb gedaan is thermostaat vervangen met pakking toen koelstof er in gedaan en nu doet hij zo raar borrelen enzv in de auto en krijg het lucht er maar niet uit dan spuit het er uit bij die slang van de kachel met het nippeltje en dan komt er weer nix uit dus ik weet het ook niet meer hoe en wat ik moet ontluchte kennelijk doe ik steeds iets verkeerds verder lekt hij nergens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 nou ja.. iig rond die temp.. als ie open blijft staan geeft de meter ROND de 70 aan.. Ik heb een Passat nog nooit ontlucht bij de kachelradiateuringang.. alle Passats/andere merken gewoon afvullen, dop eraf laten en stationair laten draaien.. af en toe ff wat gas geven om sneller op te warmen.. de Thermostaat gaat vanzelf open en dan zit het in de radiator.. nog ff wachten totdat de (extra)fan gaat draaien.. Ook zet ik de kachel ook altijd even op HI dat ook dat systeem water krijgt. Dat zet ik dan wel weer uit anders wordt de motor nooit warm. Je kan aan de onderste (en bovenste eerst) mooi voelen of de thermostaat al open is.. zo nee dan blijft de onderste slang koud. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 20 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 ik denk dat het nieuwe thermos staat al kapot is onderste slang blijft gewoon dicht staan heb ik heb verkeerd om gemonteerd of wat ? met de veer tog in het blok en andere kant naar het plastice kapje ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 Ja, met de veer in de motor idd. Je hebt niet toevallig een doekje in de slang gedrukt tijdens demontage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 20 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 nee helemaal niets bovenste slang word wel goed warm ondersteslang niet die is gewoon lauw dan begint de temp op te lopen naar zn 100 grande 105 grade dan komt er allemaal damp uit het resovoir en begint hij alles uit te kotse vind het raar dat de onderste slang bij de thermo niet warm word of is dit normaal moet deze even warm zijn als de bovenste? anders morge thermo vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 20 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 ik zeg de thermostaat is stuk of is een imitatie thermostaat is minder van kwaliteit van de ORG vw 1e buis is heet als hij op 78c +- dan moet ie thermostaat open gaan en ban moet de 2e buis ook warme worden. Groetjes Fai oja dit is mijn oude ORG Vw thermostaat nog Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 20 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 Heej ik ben bang dat mijn termo echt stuk is want de onderste slang blijft gewoon koud maar komt er dan tog gewoon water door heen als de thermo stuk is?(dicht zit) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 20 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 de thermo is echt dicht . bij open thermo dan zou de G12 cool gewoon door lopen.2e buis ook warme worden. groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 20 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 Ik zal morge weer een nieuwe thermostaat halen denk dat deze stuk is morge even kijken als dat echt het probleem is hopelijk wel want heb alleen mijn oude vervangen ook heb ik meteen de temp sensor achter op het blok vervangen thermostaat is wel 1 x gevalle maby dat dit gevolgen heeft gehad of zo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 Wordt de slang naar de kachelradiator wel warm en hoeveel liter G12 zit er weer in nadat je de thermostaat het vervangen? Ik lucht altijd wel af via de kachelradiator toevoer en hou dan het losgeschroefde reservoir net wat hoger dan het afluchtpunt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maurizio046 Geplaatst 20 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2011 Heej ik weet ut echt niet meer slang naar kachel radiator word wel warm na ver loop van tijd spuit er allemaal damp uit en is de motor zo wat overhit onderste slang van thermo blijft koud ik haal morge de termostaat er weer uit en kook hem warm of haal meteen een nieuwe thermostaat alweerd dan maar en dan kijken als het goed is ik heb onder tusse al 25 liter kvs verknoeid en moter wil maar niet ontlucht worde ieders keer staan de slangen vol met lucht dan spuit er water uit het nippeltje en dna komt er alleen maar stoom uit (hete stoom) dus ik weet het ook niet meer hoe en wat lijkt net als of thermostaat dicht blijft staan want onderste slang blijft koud. morge maar eens verder testen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2011 Als de waterpomp niet draait (bekend probleem) dan wordt alleen het koelwater rondom het blok warm/heet, ondanks dat de thermostaat wel open staat wordt dan de slang naar de radiator niet warm omdat het koelwater niet meer circuleert. Met dit weer/temperatuur kan het niet zo zijn dat koelwater gaat koken als de termostaat defect is / dicht blijft en de radiator niet in het koelwater circuit wordt opgenomen. Of zit ik hier mis? Ben geen expert. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 21 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2011 Of er moet ooit zo'n pil of wat dan ook in het systeem gedaan zijn waardoor nu de boel verstopt zit Maar ook ik verdenk nog steeds de waterpomp... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
maurizio046
Hallo
ik heb het volgende probleem.
Het gaat op een
passat 1.8t variant motorcode aeb
het probleem is
de auto houd in rijd met lichte schokjes de toeren teller schommelt op en neer
en af en toe na gas geven valt hij helemaal uit
ook heeft hij echt een extreem hoogverbruik met 10l haal ik net 50 a 65 km
ook loopt de temp niet helemaal naar 90graden
ik heb zelf vcds 10.6 maar hij geeft totaal nergens fouten aan.
welke blokken moet ik uitlezen of wat moet ik doen om dit goed te krijgen?
hopelijk kan iemand mij hier helpen
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten