Ga naar inhoud
  • 0

3bg met 19 of 18 inch op VW sportonderstel


dieter

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@ibibi geloof inderdaad dat die wat lager is dan 2 cm. Wat mij opvalt, ook bij mijn eigen auto, is dat het net lijkt of er voor wat meer ruimte tussen band en wielkast is dan achter. Als het ware lijkt het of de auto iets achterover hangt. volgens mij is het daarom dat er veel passat's voor meer verlaagd worden dan achter. @maat staat overigens prima zo, ik hoop dat mijn auto er ook zo uit komt te zien, maar dan met oud RS4 18inch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ibibi geloof inderdaad dat die wat lager is dan 2 cm. Wat mij opvalt, ook bij mijn eigen auto, is dat het net lijkt of er voor wat meer ruimte tussen band en wielkast is dan achter. Als het ware lijkt het of de auto iets achterover hangt. volgens mij is het daarom dat er veel passat's voor meer verlaagd worden dan achter. @maat staat overigens prima zo, ik hoop dat mijn auto er ook zo uit komt te zien, maar dan met oud RS4 18inch :D

Tja, wat is achteroverhangen :wink:

Maar het klopt inderdaad, Passat's hebben (zoals de meeste auto's) aan de voorkant wat ruimere wielkuipen dan achter, simpelweg omdat de voorwielen kunnen sturen en dus meer vrije ruimte nodig hebben. Normaal valt dat niet zo op maar als je gaat verlagen kan dat ineens storend gaan werken. Toch zou ik wel uitkijken met het aan de voorkant meer verlagen dan aan de achterkant, het heeft al gauw tot gevolg dat de auto de neiging krijgt in grenssituaties ineens overstuur te gaan vertonen. Het beste kun je dan een goede schroefset monteren, daarmee heb je daar het minst last van omdat die daarop afgesteld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is mij altijd verteld dat het 2cm was, maar dan zou het ook wel eens 3cm kunnen zijn.

 

De afstand van hart wiel tot aan spatbord rand is bij mij nu 34cm aan de achterzijde wat ongeveer overeen komt met een verlaging van 45mm.

 

Het meer verlagen aan de voorzijde kan inderdaad als gevolg hebben voor het eerder uitbreken van de achterzijde. Daarom heb ik de demping aan de achterzijde softer als aan de voorzijde ingesteld om daarmee te proberen de achterwielen aan de grond te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:shock: hoe neem jij een bocht dan !? :D

 

Tijdens remmen en snel uitwijken heb je niet alles onder controle. Door dan zoveel mogelijk grip aan de achterzijde proberen te houden, hoop ik dat de uitgaande slag van de demper snel genoeg is om het wiel zoveel mogelijk aan het wegdek te houden.

 

Tijdens het nemen van bochten is het ook een voordeel. Daar komt bij dat de passat klaarblijkelijk een stugge demping aan de achteras heeft, aangezien de standaard demping voor een passat zachter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden