Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten tweeters en boxen


MichelvdM

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een set luidsprekers en tweeters gekocht om in te bouwen in de achterportieren van mijn Passat Variant.

 

Enkele vragen:

 

Weet iemand of de bedrading reeds voorbereid is of dat ik zelf draden moet trekken naar het dashboard

 

Weet iemand hoe deze speakers moeten worden aangesloten. Ik zie bijv dat de tweeters en de boxen dezelfde kleur draden hebben. Moeten deze worden doorverbonden?

 

Als ik zelf draden moet trekken kan iemand mij uitleggen hoe ik de draden naar het dashboard moet krijgen?

 

Bedankt voor de info,

 

Gr,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of het al voorbereid is.

 

Zoniet, dan kan je je dashboardkastje los maken (7 schroefjes) 3 aan de binnenkant boven van je dashboard kastje en 2 onder bij de "scharnieren"

En daar onder buiten je dashkastje nog 2.

Dan de plastic strips aan de zijkant loshalen bij de voordeur en achterdeur. (Zit geklikt)

Deurpaneel los maken

En dan kan je je draden kwijt.

 

En voor de rechterkant kan je ook de kap onder je stuur losmaken.

 

Je tweeter draden moet je niet bij je boxen doen.. Tweeters zijn alleen om de hoge tonen weer te geven. Of je moet er een filter tussen zetten zodat hij alleen hoge tonen door laat.

 

Of een versterker aansluiten kan ook nog. Dan doe je je gewone boxen daarop en je tweeters op je radio.

 

Of misschien zo. (Ik weet niet of het je geluidskwaliteit verbeterd)

Tweeters op 'front' aansluiting aansluiten

En je gewone boxen op 'back' aansluiting aansluiten.

Dan kan je 'front' iets zachter instellen als 'back' zodat het niet gaat kraken door de bass.

Je kan alleen niet meer je balans van achter naar voor en andersom instellen. Maar ik denk niet dat dit de beste oplossing is hoor.

 

::: SilverBullet :::

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden