Ga naar inhoud

Groot rijverschil brandstof??


vwdimipassat

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik na een lange tijd weer eens getankt bij de shell, normaal tank ik altijd bij de esso.

Na enkele kilometers ging de auto anders rijden.

Normaal heb ik een paar haperingen in de motor bij het optrekken, nu was dit opeens verdwenen.

 

Kan het verschil van tanken bij een andere maatschappij zoveel uitmaken op de motor??

 

Wie heeft ook zulke ervaringen?

 

En is Vpower tanken misschien nog beter voor de motor?

 

groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook gemerkt dat shell brandstof beter is dan de gemiddelde andere merken.

met de gewone diesel van shell rij ik ook al zuiniger.

ook tank ik af en toe een paar tanken achter elkaar V-power voor het goed schoonhouden van mijn motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt idd.

heb het zelf al menig keer getest en hij loopt idd beter en wat zuiniger. Helaas niet zoveel zuiniger dat het loont om ca 5 ct per liter meer te gaan betalen.

Bedoel je dat de shell bij jou in de buurt ca.5 ct duurder is dan goedkopere tankstations of heb je het over Shell V-power?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de shell feul saver hier is idd ca 5 cent duurder dan de goedkoopste tankstation.

Ik tank hier redelijk voordelig en ook shell is hier (Coevorden) voordeliger dan elders.

zal wel temaken hebben dat veel duitsers hier diesel tanken omdat in duitsland de diesel duurder is.

wij halen dan weer de benzine aan in duitsland ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan: http://zine.ntr.nl/page/18558/nl

 

Het verschil tussen 'normale' brandstoffen en premium brandstoffen zit (onderzocht door TNO) tussen de oren. Placebo effect dus.

(Neemt niet weg dat een placebo effect ook een effect is, en dus net zo goed kan werken. Als is het maar doordat je iets rustiger met je gas omgaat doordat je weet dat er andere brandstof in zit en daarmee dus een verschil creëert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt idd.

heb het zelf al menig keer getest en hij loopt idd beter en wat zuiniger. Helaas niet zoveel zuiniger dat het loont om ca 5 ct per liter meer te gaan betalen.

 

Bij ons is de onbemande shell zelfs goedkoper dan de witte pompen.

 

en 0,001ct duurder dan bij andere onbemande pompen. Dus ja dan tank ik ook lekker shel fuel save.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden