Ga naar inhoud
  • 0

vag com intresse


jacobsentertainment

Vraag

Hallo heren/dames,

 

Onderhand heb ik al een dag of twee lang het forum door gespit op info rondom VAG-COM. ( ook andere site's en speek's site )

Wat ik hier uit op maak is dat je eigenlijk met vag-com niet meer kunt dan uit lezen en hier en daar kleine instellingen kunt aan passen, en voor de gecompliceerde instellingen dan wel aanpassingen heb je vcds pro nodig, correct me if im wrong.

 

Nu heb ik via een collega een usb obd stekker te leen en ben ik zelf een beetje gaan pielen in combinatie met vag com 409.1

en heb ik de auto onderhand al kunnen uit lezen op storingen en dergelijke, gelukkig was er niets gevonden.

 

Maar concreet gezegd heb ik dus een laptop nodig met een seriële aansluiting, een obd stekker met seriële aansluiting en vcds pro om bvb de raam sluiting via AB in te stellen. en eventueel spiegel instellingen daar bij te voegen etc.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat het wel een hobby moet blijven, ik bedoel een laptop met seriële poort kost al snel rond de 800,- euro en dan komt daar nog eens de vcds poespas bij a 350,- dollar terwijl je dus maar die hele bende maar drie keer per jaar gebruikt om te controleren en of instellingen te wijzigen. Je gebruikt het niet om de radio harder of zachter te zetten.

 

Wat mijn intenties zijn met de software is niet gek veel meer dan op dit moment mijn airbag weer inschakelen de ramen laten sluiten met de AB en eventueel in de toekomst de spiegels ( die ik nog moet kopen ) ook via de AB te laten inklappen, o ja niet te vergeten in de toekomst een MFL stuur.

 

En om nou naar de VW juwelier te gaan ben ik ook niet zo happig op, over het algemeen weten ze niet meer dan originele onderdelen te vervangen en factuurtjes te maken, als het te gecompliceerd wordt dan weten ze het niet meer. Zeker dit soort aanpassingen niet.

 

Tevens is dit wellicht het verkeerde forum hier voor, maar ik zoek nog een MFL stuur airbag, natuurlijk voor een goeie prijs ( wie niet ) weet hier nog iemand een goed adres ? stuurtjes met MFL zijn er wel te koop op ebay.de maar die airbag daar gaat het nou net ff om.

 

o ja weer on topic wie weet voor mij een goede oplossing voor dit software geknutsel

 

Groet en iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Olaf,

 

Ik bezit geen van de 2 systemen, maar volgens mij zijn er zat medeforumleden die met alle liefde voor jou een instellinkje of 2 willen wijzigen of je auto uit willen lezen. Dat kost je dan wel een flessie wijn ofzo.. maar dat lijkt mij goedkoper als het hele gebeuren zelf aan te schaffen.

 

(jij ook de allerbeste wensen)

 

JiP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey mannen,

 

Ik hou het in gedachten voor een fles wijn of kist bier :mrgreen: ( gevulde koek ) :mrgreen:

En Vdub Vag Com Diagnostic Software, zo had ik de titel vcds nog niet bekeken, maar klopt het dat met het "oude" vag com je geen grote instellingen kunt veranderen en met de nieuwe VCDS wel en dat gaat dan met een usb dongel etc etc

 

nou heb ik ook via via wat gevonden dat heet easyccm dit komt van die spaanse passat pionier magdelad :mrgreen:

maar deze werkt in dos en herkend dus weer geen usb verbinding ach ja zo probeer je een beetje te knoeien en prutsen hihi

 

ben heel benieuwd naar bruikbare opties mensen, het moet wel een leuke evt betaalbare hobby blijven (kerst was al duur genoeg en oud en nieuw moet nog beginnen) groet Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op zich is er geen verschil, alleen hebben ze bij Ross-tech(de maker) de naam veranderd met vagcom(ergens tot versie 8) kon je ook alles, nu met vcds (versie vanaf 8) kun je dat ook.. puur een naamswijziging

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

duitse broodjes/berliner bollen o.i.d. wordt ook gewaardeerd :wink:

 

Olaf, ik weet niet hoeveel verstand jij van computers/auto's hebt maar volgens mij kun je bij verkeerd gebruik van VagCom ook dingen goed verpesten. Bepaalde coderingen moeten goed staan anders doet de electronica vreemde dingen of helemaal niets.... Zeg ik dat goed?

 

Ik heb er ook over nagedacht om zo'n setje te kopen.... ken mezelf en laat dit liever aan de specialisten over. Bovendien staat er ook altijd een goede bak koffie klaar :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Fopper,

Handig met een vw denk ik wel dat ik ben haha, mijn vorige auto (t4) heb ik volledig omgebouwd van een 1996 tot ongeveer 2002 model op de motor en chasis na dan. Hier in heb ik de km teller uitgewisseld van één met de oude groene verlichting naar één FIS scherm, verder ook maar ff climatronic en standkachel ingebouwd etc. Kort weg van een basic t4 een luxe t4 gemaakt. Zo ver wil ik nog niet gaan met de passat maar wie weet :mrgreen: Het grapje heeft mij des tijds ook meer dan genoeg gekost ( hobbies kosten geld) Naderhand heb ik met grote regelmaat mensen gehad die graag mijn hulp hier bij wouden hebben ivm met de electronica aanpassingen zowel voor het scherm als voor de zelf gemaakt comfort modul. die bestand niet voor de t4 dus heb ik deze zelf gemaakt (dit ook voor het sluiten van de ramen met de AB ) Nu scheelt het dat het met de passat eigenlijk allemaal een stuk eenvoudiger ligt. Het meeste equipment ligt al in de auto en is al aangesloten, het is groten deels nog een deel van aansturen. ff een paar foto's voor de indruk :mrgreen:

Zo was de bus bij aanschaf.

a-3.jpg

Het begin van de ellende

a-8.jpg

Het eind resultaat

pict0002.jpg

het ombouwen van de electro en inbouw climatronic etc etc :mrgreen: heeft wel twee week geduurt maar toen werkte ook alles.

f-4.jpg

op de laatste foto kwam ik dus alle zooi tegen van de vorige eigenaar en moest dus alles verwijderen pfffffff

maar goed ik heb nu een nieuw speeltje de passat, en ik denk er al weer over na om een t4 er bij te kopen als buffel voor de verbouw van m'n keet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden