Ga naar inhoud
  • 0

lampje niet uit na bijvullen olie??


bjornbulldog

Vraag

beste wijze mannen van dit forum,,??

 

Ik heb een BG variant 2ltr en nu ging op kerstavond voor het bezoek van de familie het oranje lampje branden dat ik de olie moest nakijken Ik heb dit gedaan en inderdaad er kon iets bij maar dan ook maar een klein beetje en nu zit de olie keurig tussen de aangegeven markeringen op de peilstok. ik even de motor laten draaien maar nu gaat dat vervelende lampje niet uit .........

 

Wat moet ik nu doen...... ik heb meer vertrouwen in mijn peilstok als in dat lampje maar lampje irriteerd me enorm.

 

 

en nu ??

 

bjorn bulldog

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
er zijn wat modellen die hebben een schakelaar in het klepslot zitten die regsitreerd hoe vaak de motorkap open gaat. Adhv dat aantal kun je een lampje krijgen.. vraag me niet welk aantal en waarom..

 

Niet helemaal. De schakelaar wordt gebruikt om de melding te resetten, dus registreerd eigenlijk dat na de melding van een te laag oliepeil (sensor in het carter geeft dit aan) doordat de motorkap open is geweest dat er olie bijgevuld is.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ff met de dealer vd udenhout gebeld,

 

Ik heb naar ons forum verwezen Zegt de man aan de andere kant van de lijn:

 

Ik: ben olie bijgevuld en 10 minuten de accu los gehad dit heb ik gelezen op het forum.

 

VW monteur: vwpassat forum die ken ik slimme jongens zijn dat. Goede oplossing ! en als het lampje weer aangaat even langs komen dan leggen we hem aan de kabel. wat mij betreft kan er een slotje op

 

bulldog bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden