Ga naar inhoud
  • 0

Thermostaat of toch de temp sensor(g62)?


AppieHeijn

Vraag

Ik heb sinds ik de passat heb(1 maand) al het gevoel dat de temperatuurmeter van de koelvloeistof niet helemaal spoort. De meter komt erg langzaam omhoog na +/- 10 minuten bij 30-50 kmu. Ik heb de verwarming instelling ongeveer op 2/3e staan(is handmatig). Na een vrij korte tijd komt er al wat warme lucht naar binnnen.

 

Ook na een half uur 120 op de snelweg blijft ie tussen de 70-80 graden. Pas als ik echt wat ga trappen, 10 minuten 160 gaat ie op 90 staan. Ik merk dat de kachel ook veel warmer wordt zonder dat ik deze aanpas. Kort samengevat de auto staat zo'n beetje 90% van de tijd op +/- 75 graden, behalve bij vol/bijna vollast.

 

Mijn gevoel zegt mij de thermostaat. Ik ga vandaag of morgen toch een grote beurt doen maar wil het zo zeker mogelijk weten ivm het bestellen van de onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nope, is de thermostaat.. heb het zelfde nu en ga hem ook vervangen..

 

Als de thermostaat kapot is blijft hij 9 van de 10 keer open staan waardoor het "circuit" groter

is en het voor de auto moeilijker is om de kvs op temp te krijgen..

Aangezien de leidingen van je verwarming daar ook aan zitten wordt je kachel nauwelijks warm,

 

Als ik op de autobaan 120 rij staat hij op ongeveer 75 graden en wordt de kachel niet echt lkkr warm maar wanneer

ik inderdaad 160/170 rij maakt de motor veel meer toeren waardoor hij warmer wordt en de temperatuur uiteindelijk op loopt..

 

Als ik in de binnenstad rij en constant optrek en weer moet stoppen, dan heeft ie nauwelijk rijwind en wordt

hij redelijk warm maar nog geen 90! hierbij voel je ook dat de kachel warmer wordt als normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk thermostaat vervangen. Volgens mij was ie niet kapot maar werd ie geblokkeerd door een stukje kunstof wat in het koelsysteem rondzwierf. Temperatuur meter staat weer op 90 :-) Daarnaast is de kachel ook weer beter te regelen. Koelvloeistof wat er uit kwam had veel weg van een sloot in moerdijk. Dus ook dat is weer vers. Bedankt voor alle info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden