Ga naar inhoud
  • 0

Raar geluid bij starten.


Sander101

Vraag

Als ik mijn auto koud start is hoor je 5min lang een heel vreemt geluid.

Als je de auto later weer start en hij is warm hoor je het niet, ik heb zelf geen idee wat het kan zijn.

Ik dacht eerst dat de start motor niet goed in rust stand kwam en bleef draaien maar dan zou die nu wel stuk moeten zijn lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoogstwaarschijnlijk de SAIP, secundair air injection pump, is een emissiemaatregel om tijdens een koude start extra zuurstof bij het rijke mengsel te stoppen (via combiklep). Zo ontstaat een betere verbranding en is de cat eerder op werktemp.

 

Als de SAIP vreemde geluiden gaat maken heb je kans dat deze defect is, mogelijk door een vastzittende combiklep. Hierdoor slaan uitlaatgasdampen neer in de luchtbuis van de SAIP waar zich water gaat ophopen. Dat water zorgt er uiteindelijk voor dat de SAIP defect raakt.

 

De SAIP zit onder / thv de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoogstwaarschijnlijk de SAIP, secundair air injection pump, is een emissiemaatregel om tijdens een koude start extra zuurstof bij het rijke mengsel te stoppen (via combiklep). Zo ontstaat een betere verbranding en is de cat eerder op werktemp.

 

Als de SAIP vreemde geluiden gaat maken heb je kans dat deze defect is, mogelijk door een vastzittende combiklep. Hierdoor slaan uitlaatgasdampen neer in de luchtbuis van de SAIP waar zich water gaat ophopen. Dat water zorgt er uiteindelijk voor dat de SAIP defect raakt.

 

De SAIP zit onder / thv de turbo.

 

Enig idee hoeveel dat onderdeel kost?

Het zou idd de SAIP nog wel eens kunnen zijn, het is namenlijk echt de 1e paar minuten als ik de straat uit ben is het weg.

Te weinig olie bij de kleppen lijkt me sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden