Afgelopen weekend gezellig uitlaatstukjes laten plaatsen bij Guy en Apie en Guy dacht laten we eens naar het oliepeil van de passat kijken. Na het openen van de motorkap viel ten eerste al op dat er te weinig koelvloeistof in het reservoir zat. deze meteen bijgevuld, maar gelijk onderbuikgevoel voor de olie..... En ja hoor na het verwijderen van de peilstok bleek het olieniveau rond het minimum te liggen
Dus ook meteen de olie maar bijgevuld (liter bijgegaan thnx Guy en Blastaway) maar nu het probleem, ik heb de auto in juni dit jaar gekocht bij een erkende vw dealer met een jaar garantie en 103.000km op de teller, hij heeft hierbij ook meteen een afleverbeurt e.d. gehad. Inmiddels zijn we een half jaar verder en heb ik in totaal zo'n 7000km gereden en vind ik het toch wel heel vreemd dat ik er al zoveel heb moeten bijgooien. Nu twijfel ik aan de dealer of deze wel een echte beurt gegeven heeft, maar het zou ook zo kunnen zijn dat ik een probleem met de motor heb. Is er een manier om te controleren of de motor de olie heeft verbrand??? wat me wel opvalt nu met het koude weer is dat hij flink rookt, ook na enige tijd gereden te hebben (van huis naar t werk ca 30km) rookte de auto nog bij het parkeren ik ga in ieder geval de dealer maar weer bellen dat deze er naar gaat kijken iemand nog een tip hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken???
Vraag
barryfsi
Afgelopen weekend gezellig uitlaatstukjes laten plaatsen bij Guy en Apie en Guy dacht laten we eens naar het oliepeil van de passat kijken. Na het openen van de motorkap viel ten eerste al op dat er te weinig koelvloeistof in het reservoir zat. deze meteen bijgevuld, maar gelijk onderbuikgevoel voor de olie..... En ja hoor na het verwijderen van de peilstok bleek het olieniveau rond het minimum te liggen
Dus ook meteen de olie maar bijgevuld (liter bijgegaan thnx Guy en Blastaway) maar nu het probleem, ik heb de auto in juni dit jaar gekocht bij een erkende vw dealer met een jaar garantie en 103.000km op de teller, hij heeft hierbij ook meteen een afleverbeurt e.d. gehad. Inmiddels zijn we een half jaar verder en heb ik in totaal zo'n 7000km gereden en vind ik het toch wel heel vreemd dat ik er al zoveel heb moeten bijgooien. Nu twijfel ik aan de dealer of deze wel een echte beurt gegeven heeft, maar het zou ook zo kunnen zijn dat ik een probleem met de motor heb. Is er een manier om te controleren of de motor de olie heeft verbrand??? wat me wel opvalt nu met het koude weer is dat hij flink rookt, ook na enige tijd gereden te hebben (van huis naar t werk ca 30km) rookte de auto nog bij het parkeren ik ga in ieder geval de dealer maar weer bellen dat deze er naar gaat kijken iemand nog een tip hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken???
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten