Ga naar inhoud
  • 0

Abs grijpt in net voor stilstand


p.g.w.verweij

Vraag

Ey allemaal,

 

Gisteren hebben we de rechter rubber van de aandrijfas vervangen:) Helaas was het niet de goede maat.. Grrrr

Maarja, dat is niet echt het probleem nu.

 

Ik zit met een probleem met het remmen dinsds gister avond. Als ik gewoon rij en ik rem gebeurd er niks, maar net voordat ik still kom te staan, of even me rem los haal en dan helemaam om stil te gaan staan lijkt het net alsof mijn ABS aan gaat. Alsof je op sneeuw rijd en je wiel blokkeerd. van dat Brbrbrbrbr geluid zeg maar.

 

Ik denk zelf dat het mijn ABS is die niet goed doorgeeft wanneer het wiel blokkeerd of niet.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Is de sensor messchien verschoven of vies?

 

Hoop snel iets te horen!

 

Bedankt, Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

kijk de sensor maar eens na

er kan vet op de sensor terecht gekomen zijn

heb je deze goed trug in gestoken kan slecht contact zijn

en de sensor kan maar op een manier er in steken gewoon er in duwen tot op het einde dan zit ie goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het abs/esp systeem een verschillende rotatiefrequentie van de wielen meet tijdens het remmen, grijpt hij in. Als er vet op de sensor zou zitten of hij geen goed contact zou maken dan zou het abs/esp lampje meteen gaan branden omdat hij dat als fout ziet.ik neem aan dat de wielomtrek links en recht hetzelfde is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het abs/esp systeem een verschillende rotatiefrequentie van de wielen meet tijdens het remmen, grijpt hij in. Als er vet op de sensor zou zitten of hij geen goed contact zou maken dan zou het abs/esp lampje meteen gaan branden omdat hij dat als fout ziet.ik neem aan dat de wielomtrek links en recht hetzelfde is?

 

volgens mij hoort er juist vet op deze wielsensor te zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gister de nieuer rubber hoesen erom heel gelegd! Wat een drama was dat! Gister deed hij niks meer toen ik wegreed bij mijn werk! Hele as zal los in het wiel! Buiten om half 8 nog hele as los gehaald en opnieuw erin gezet! Was geen pretje met -7 graden buiten!! Maar ze zijn nu aan allebei de kanten vervangen en goed vast!! Blij toe!

 

Nu heb ik nog wel nog steeds het ingrijpen van de ABS net voor stilstand van mij auto! Heb de hele as goed schoongemaakt met remreiniger zodat het niks tussen de tandjes zit van de as waar de ABS sensor leest!

 

Nu heb nog niet gekeken naar de sensor zelf! Kan deze ook vies zijn? en kan deze er zo uitgehaald worden? of wat Vdub zegt, gewoon een voorzichtig klopt erop? Of ze hij is idd gewoon kapot:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het abs/esp systeem een verschillende rotatiefrequentie van de wielen meet tijdens het remmen, grijpt hij in. Als er vet op de sensor zou zitten of hij geen goed contact zou maken dan zou het abs/esp lampje meteen gaan branden omdat hij dat als fout ziet.ik neem aan dat de wielomtrek links en recht hetzelfde is?

 

volgens mij hoort er juist vet op deze wielsensor te zitten?

 

Wat voor een zin zou vet op een sensor hebben dan?

 

Een Abs sensor is meestal een inductieve en soms een Hall sensor. Beide meten de omtreksnelheid van het wiel.tussen de sensor en de tandenkrans moet zo weinig mogelijk ruimte zitten om slechte signalen te voorkomen, er hoort zeker geen vet op de sensor te zitten.

Mocht er bij jouw passat wel vet zitten dan zou ik mn homokineethoes goed nakijken.

post-11804-1423825298,3528_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het abs/esp systeem een verschillende rotatiefrequentie van de wielen meet tijdens het remmen, grijpt hij in. Als er vet op de sensor zou zitten of hij geen goed contact zou maken dan zou het abs/esp lampje meteen gaan branden omdat hij dat als fout ziet.ik neem aan dat de wielomtrek links en recht hetzelfde is?

 

volgens mij hoort er juist vet op deze wielsensor te zitten?

 

Wat voor een zin zou vet op een sensor hebben dan?

 

Een Abs sensor is meestal een inductieve en soms een Hall sensor. Beide meten de omtreksnelheid van het wiel.tussen de sensor en de tandenkrans moet zo weinig mogelijk ruimte zitten om slechte signalen te voorkomen, er hoort zeker geen vet op de sensor te zitten.

Mocht er bij jouw passat wel vet zitten dan zou ik mn homokineethoes goed nakijken.

 

 

niets mis met mijn aandrijfhoezen hoor, hou ik wel in de gaten

ik kan me herrinneren dat ik deze sensor op vorige passat ook een keer eruit heb gehad na een foutmelding toen auto verlaagd was en dat er toen plakkerig wit vet op zat??

 

miss dat dat juist is om te voorkomen dat sensor er makkelijk uit trilt?

 

Ik weet niet wat VW voorschrijft, ben geen monteur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zooo!!!! Het is gebeurd.... Nieuwe distributieriem, spanrol, waterpomp, v-snaar, multiriem en thermostaat! En oh ja! OOK DE ABS WERKT WEER GOED!!! hahaha

De hele sensor zat onder het vet! Remreiniger en schoonmaken! Weer terugstoppen en het was gedaan! Was in 1 avondje gedaan samen met me broertje!

 

Nu kwamen we er wel gister achter dat me voorkap niet helemaal recht hangt helaas, maar dat doen we dit weekend wel ff of komt later wel:) Voor de rest zit ik nog met 1 dingetje;(

 

Als ik stil sta voor een stoplicht achter bijvoorbeeld een andere auto trillen mijn voorlampen een beetje, alsof me hele auto trilt of de lampen krijgen minder stroom. Dit is anders als ik bijvoorbeeld stationair gas geef, dan zie je dat niet.

 

Kan het zijn dat me accu beetje dood is? Geeft een Passat 3BG dat aan op je dashboard? Lijk me van wel eigenlijk. Heb nog geen een keer problemen gehad met starten in de kou of gewoon lekker muziekje aan als de motor uit is tijdens klussen.

 

Anyone idea?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat de batterei even uitmeten

en anders de alternator even uitmeten

die moet als het goed is 14.2 volt naar de batterei sturen als deze geladen moet worden

battereien zien echt af met dit weer , als je gas geeft en de lampen lichten mee op dan is de batt kaput

kunt ge ook testen met er een andere even mee aan te hangen via startkabels

kan ook zijn dat ge het toerental een beetje moet verhogen , deze moet rond de 800 a 1000 toeren draaien stationair

en anders een motorsteun die het beste gehad heefd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden