Ga naar inhoud
  • 0

vacuum systeem van de rembekrachtiger ?


martinstevens78

Vraag

Hallo mensen,

 

Ik rij een passat 3b vairant 1.8 20v t.

 

aan het spruitstuk zit er een slangetje in de vorm van een hoek en daaraan een soort zwart kunstof buisje met een soort klepje erin ???

ik dacht dat die gescheurd was en heb een nieuwe besteld en inmiddels gekregen bij de vw,nu is het zo dat hij er precies hetzelfde uitziet maar maar maar.....er zit een aftakking aan waar nu niets op aangesloten zit.bij de oude zit het buisje dicht MAAR bij de nieuwe kan ik er lucht uitzuigen en doorblazen ????????????? wat nu ?

als ik de motor start dan zuigt het buisje lucht aan !!!

moet het toch ergens op aangesloten zitten ?

mij passat remt voor geen meter......levensgevaarlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dat klepje niet van de ontluchtingstoevoer?

Als je auto niet goed remt zou ik de rembekrachriger even nakijken. In de parafan (dat is de bak onder de ruitenwissers) waar de accu in staat zitten twee waterafvoerpunten. Deze zitten vaak verstopt door bladeren waardoor het water erin blijft staan.

Als dat het geval is dan loopt het water ook de bekrachriger in en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De bekrachtiger is het grote ronde ding wat tegen het schutbord aan zit.

Zoek anders even op waterlekkage dan vindt je een hoop draadjes.

 

Zijn je vloermatten achterin (vaak rechts) ook nat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ìk denk dat je de verkeerde 1-weg klep hebt gekregen, d'r zijn idd 1-weg klepjes met een aftakking. Bij de eerste 1.8T zit dit niet (motorcode AEB).

 

Ik zou daarnaast alle vacuum leidingen + venturi nakijken. De venturi (zwarte lange buis + aftakking) zorgt voor extra vacuum tbv de rembekrachtiger. Deze zit met een wat langere/dikkere slang (onder koelwaterreservoir) aan het inlaatspruitstuk. Die laatste slang is trouwens ook vaak lek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden