Ga naar inhoud
  • 0

Probleem portier/centrale vergrendeling/lichtzoemer/alarm


KVBUser

Vraag

De titel vermeld verschillende problemen, maar ik vermoed dan ook dat het misschien wel allemaal met elkaar te maken heeft.

 

Mijn Passat is van 1999 en heeft sinds enkele maanden de volgende problemen :

 

- wanneer ik de centrale vergrendeling van binnen opzet, dan gaat linker achterdeur niet op slot. Het pinnetje gaat naar beneden, maar komt onmiddelijk terug omhoog. Manueel indrukken lukt wel. Van buitenaf heb ik er ook geen problemen mee.

- lichtzoemer gaat ook niet meer. Ik krijg geen signaal meer wanneer ik mijn lichten laat branden.

- knipperlichten bij het afsluiten gaan ook niet meer op. Ik vermoed dat mijn alarm dus niet geactiveerd wordt. Wanneer ik driemaal na elkaar de wagen afsluit, dan gaan mijn knipperlichten pas na de derde keer.

 

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit kan fixen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

lichtzoemer kan liggen aan je bestuurdersportierslot, die gaan vaak stuk of deels stuk (vervuiling of printplaat stuk) waardoor je niet altijd dezelfde symptomen hebt.

 

Achterdeur lijkt me ook dat slot want daarin zit ook de sensor die 'meet' of de deur open of dicht is. Werkt dat neit goed, dan gaat de CV weer open.

 

maar aangezien ook je knipperlichten niet gewoon doen, (is dit altijd al zo, of sinds kort? want het kan ook een instelling zijn in VAG geloof ik) kanhet ook zijn dat je CV besturingsmodule (onder je stoel) vochtig is geworden.

Ook omdat je elders iets schrijft over water in je kofferbak, dan kan rare routes volgen naar het laagste punt in je auto (achter je bestuurderstoel of er net voor in die module)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden