Mijn passat (18T variant APU uit 2000, 179.999km!) heeft de laatste tijd last van tikkende klep(pen). Na het forum doorgespit te hebben kom ik tot de conlcusie dat het waarschijnlijk gerelateerd is aan de oliedruk (topic nr1!).
Ik heb op de reis van kroatie naar NL 2 km van huis wel een melding van de oliedruk gehad......1km van huis! gestopt, peilen, in orde, auto starten en melding weg (waarschijnlijk olie te warm/dun sensor abuis gereageerd, 5w40).
Ik heb daarna geen oliedruk problemen gehad.
Is het nu verstandig om het volgende te laten doen:
Olie vervangen
Oliefilter vervangen door een grotere (big kahuna)
Eventueel vooraf motor laten spoelen, geen aangekoekte rommel onder mijn oliedop
Kijken of de tikken weg zijn. Zo niet de klepstoters vervangen...
Vraag
twanos
Hoi.
Mijn passat (18T variant APU uit 2000, 179.999km!) heeft de laatste tijd last van tikkende klep(pen). Na het forum doorgespit te hebben kom ik tot de conlcusie dat het waarschijnlijk gerelateerd is aan de oliedruk (topic nr1!).
Ik heb op de reis van kroatie naar NL 2 km van huis wel een melding van de oliedruk gehad......1km van huis! gestopt, peilen, in orde, auto starten en melding weg (waarschijnlijk olie te warm/dun sensor abuis gereageerd, 5w40).
Ik heb daarna geen oliedruk problemen gehad.
Is het nu verstandig om het volgende te laten doen:
Olie vervangen
Oliefilter vervangen door een grotere (big kahuna)
Eventueel vooraf motor laten spoelen, geen aangekoekte rommel onder mijn oliedop
Kijken of de tikken weg zijn. Zo niet de klepstoters vervangen...
Graag jullie visie hierop!
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten