Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage achterraam(?) en volle accubak


Ruben Bron

Vraag

Hoi allemaal

 

Twee zaken waarbij ik de aandacht van de experts nodig heb. Het betreft een Passat 3BG Variant uit 2003.

Om te beginnen een lekkage bij mijn rechterachterraam. Er loopt water uit zover ik kan zien de D-stijl. Maar ik kan geen lek vinden. Wel heb ik het vermoeden dat het iets is achter de chromen strip langs de ramen. Het komt de auto in, en drupt bovenop de verbandtrommel. Vandaar loopt het verder de ruimte van het reservewiel in. Heeft iemand hier ervaring mee??

Want op een zwembad achterin de auto zit ik niet te wachten...

 

En dan de accubak. Hierbij bedoel ik eigenlijk de bak over de hele breedte van de auto, waar onder andere de accu, interieurfilter en dergelijke zit verstopt. Hier hoopt zich een aanzienlijke hoeveelheid regenwater op. Maar ik kan geen afwateringsgaatje vinden. Nu heeft de auto waarschijnlijk altijd onder de bomen gestaan, want het is erg vuil en er ligt een half bos aan bladeren in. Iemand een idee of er uberhaupt een afwateringsgaatje is?? Want als die er niet is, is het lang zoeken...

 

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ow wacht, lol

 

zie nu rechtsachter

 

ik heb namelijk al vaker gezien dat sommige krik en verbandtrommel verwisselen

 

linksachter, waar normaal de krik zit, loopt een koppelingsslang van de achtersproeier, die wil er nog wel eens afschieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voor water bij de accubak zie volgende link viewtopic.php?f=155&t=24550

 

suc6 vr grt ydwer

Daar staan inderdaad ook een paar goede foto's bij elkaar. Begin maar met het uitbouwen van afdekplaat, accu en accudragerplaat. Dan kun je bij de stop die onder die dragerplaat zit. Die verwijderen en heb je daarna droge handen om de stop onder de remservo weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

bedankt voor de snelle antwoorden. Gaat al de helft van het probleem oplossen.

Wel nog een vraagje; de stoppen kunnen zonder problemen worden verwijderd, zonder dat het water nu ergens anders inloopt of schade aanricht??

Alvast bedankt en ik heb weer een klusje voor zaterdag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klusje gisteravond geklaard.... Slurfjes waren inderdaad verstopt, heb deze verwijderd. Tevens de ruimtes achter de scharnieren van de motorkap leeg geblazen, leek wel een oerwoud. Nu weer mooi schoon.

Maar nu het volgende; om erbij te kunnen heb ik de accu moeten verwijderen. Ging allemaal prima, maar nu zijn de motoreigenschappen enigszins veranderd? Toen ik de auto kocht, zaten de PK's vooral onderin het toerental, zo tussen stationair en de 2000 toeren. Het was mogelijk om 50 in zijn 5 te rijden, en als je dan gas gaf, ging ie prima vooruit. Niet met spinnende wielen natuurlijk, maar de motor had hier weinig problemen mee.

Nu de accu een tijdje los is geweest, zitten er geen PK's meer in dit bereik maar vliegt de turbo er bij 2200 toeren erin. Dit deed mijn Golfje vroeger ook. Als ik nu 60 in zijn 5 rij, en gas geef, gebeurt er niks. Ik zal dan terug naar de 4 of 3 moeten schakelen om zo te kunnen accelereren.

Mijn vraag is dan ook of de auto getuned was, en deze instellingen nu verdwenen zijn. Of is het gewoon een kwestie van de computer weer leren dat ik niet hoog in toeren rij en dat ik daar de PK's nodig heb...

Zie graag jullie reacties tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een schopje.

De accubak is opgelost, evenals het vermogensverlies. Maar ik blijf zitten met de lekkage aan de achterzijde.

Nu was ik op de sloop en daar stond helaas een BG Variant. Maar ik kun nu mooi zien hoe alles in elkaar zit.

Zo viel het me op dat de dakrailing niet rechtsstreeks op de carrosserie is gemonteerd, maar dat er een sponsachtig stukje kunststof tussen het dak en railing zit. Is het mogelijk dat deze lekt en dat er zo water naar binnen komt?

Voor de rest heb ik geen oorzaken kunnen ontdekken.

Roept u maar zou ik zeggen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden